Skip to main content

sinds 3-11-2018 heb ik een Experia WiFi-versterker. De controlelampjes doen het niet meer. Bij het indrukken van de WPS-knop aan de zijkant gebeurt er niets. De versterker als diverse malen gereset met en zonder Ethernet-kabel en ook met behulp van KPN-thuis het apparaat ge-update. Niks helpt.

Gechat met KPN: ook geen oplossing. Men zegt dat ik maar naar de KPN winkel moet gaan om hem te laten doormeten en eventueel om te ruilen. Vandaag naar de KPN-winkel in Apeldoorn geweest. Antwoord: tja meneer de garantie is na 2 jaar verlopen. Aan onderzoeken of doormeten doen we niet aan. We kunnen niets voor u doen.

Je mag toch van dit apparaat verwachten dat hij langer meegaat dan 2 jaar???

Weet iemand een oplossing of is het ding gewoon kapot.

Welkom op ons forum @jwbekkers!

Ik begrijp dat de lampjes op jouw SuperWiFi niks doen, en dat je al van alles geprobeerd hebt. Misschien dat je dit al gevonden had, maar toch voor de zekerheid: De lampjes van de SuperWiFi's kunnen worden uitgeschakeld. Misschien is dat wat er ook bij jou aan de hand is. Het staat ook uitgelegd in ons topic over installatie en gebruik van SuperWiFi:

Betekenis lampjes SuperWifi

Uit

  • Controleer of stekker in het stopcontact zit.
  • Controleer of adapter in het product zit.
  • Controleer of het aan-knopje ingedrukt is aan de achterkant.

Let op: Het lampje van een SuperWifi punt kan uitgeschakeld worden via de KPN Thuis app of via de webinterface. Ook heeft de WPS-knop een dubbele functie. Door de WPS-knop kort in te drukken, kun je de LED uitschakelen. In tegenstelling tot de manier via de app of webinterface, zal bij het gebruiken van de WPS-knop na een herstart van het SuperWifi punt het lampje wel weer gaan branden.

Ik hoop dat je hiermee verder komt. Laat het gerust weten als je vragen hebt.


De LED's gaan met geen mogelijkheid aan.

Niet via de Thuis app en niet via de WPS knop.

Resetten en updaten heb ik al enkele malen gedaan.

Volgens mij is het apparaat gewoon kapot. En na drie jaar hoef ik dat niet te verwachten, ondanks dat de garantie verlopen is.

Kan ik een nieuwe Experia WiFi versterker ontvangen ?

 

 


@jwbekkers Goed dat je 't allemaal geprobeerd hebt, het is alleen jammer dat het niet het gewenste effect heeft gehad.

Er zit twee jaar garantie op de Experia WiFi's en SuperWiFi. Als er binnen die termijn iets gebeurt of ze defect raken, dan vervangen we ze gratis voor je. Als deze termijn en dus de garantie verlopen is, dien je ze zelf te vervangen als ze het niet meer doen. Dit zegt overigens niets over hoe lang de apparaten het volhouden. Het blijft apparatuur dat gebruikt wordt, en net als bij een televisie of wasmachine houdt het een keer op. Je kan nieuwe Experia WiFi of SuperWiFi's bestellen via onze webshop, of via de KPN winkel in je buurt.Â