Skip to main content

Mijn netwerk is bekabeld, op alle 3 de verdiepingen prima snelheid 95 down- en 95 upload.

Vanuit meterkast 1 utp kabel naar TV ontvanger.

Vanuit meterkast 1 utp kabel naar 1e verdieping naar switch netgear gs105,

vandaar uit 1 utp PC, 1 utp naar TV slaapkamer en 1 utp naar zolder PC

Wifi op de begane grond en 1e verdieping redelijk, maar  op zolder gewoon slecht. We gebruiken WIFI op onze tablets en telefoons.

Tot 2x de de wifi app doorlopen en het advies is versterkers aanschaffen. Maar welke moet ik nu nemen?

Kan ik mijn PC op zolder gewoon aansluiten op de bekabelde Experia WIFI(zwart) aansluiten? Maar dan staat de WIFI versterker dus redelijk ver van mijn PC op de 1e verdieping. Zal dat verbetering brengen in de WIFI verbinding?

Of Super WIFI aanschaffen en 1 versterker op de 1e verdieping hangen? bijvoorbeeld in het trapgat.

Ik ben een beetje technisch, maar vind het toch eng om e.a. te gaan installeren. 

Hallo @JonkyM , de zwarte en de witte ronde versterkers werken in principe hetzelfde.

De zwarte kan alleen bekabeld aangesloten worden en heeft nog een extra LAN-poort voor nog een device.

De witte ronde heeft theoretisch een groter bereik, maar of je dat als particulier merkt betwijfel ik.

Verder kan de 2e, 3e etc ronde witte draadloos met de 1e witte verbonden worden, mits binnen bereik en heeft geen extra LAN-poort.

Een set zwarte kost €98

Een set witte kost €149

De keus is aan jou.

 


Hallo @JonkyM , de zwarte en de witte ronde versterkers werken in principe hetzelfde.

De zwarte kan alleen bekabeld aangesloten worden en heeft nog een extra LAN-poort voor nog een device.

De witte ronde heeft theoretisch een groter bereik, maar of je dat als particulier merkt betwijfel ik.

Verder kan de 2e, 3e etc ronde witte draadloos met de 1e witte verbonden worden, mits binnen bereik en heeft geen extra LAN-poort.

Een set zwarte kost €98

Een set witte kost €149

De keus is aan jou.

 

Dank voor je antwoord, dus ik kan mijn PC in de 2e gele LAN poort steken. 

Als dat de oplossing is dan ga ik dat eerst proberen

 


Hallo @JonkyM 

dus ik kan mijn PC in de 2e gele LAN poort steken. 

Ja, dat moet kunnen.

Succes.

 


Ik kom er nu pas achter dat op het modem experiabox V10 alle poorten zijn bezet.

Moet de 1e versterker perse naast het modem staan, in mijn geval de meterkast?

Of kan ik de 1e versterker in de huiskamer zetten, de utp kabel die nu rechtstreeks vanuit het modem in de tv ontvanger zit op de versterker aansluiten en de tv ontvanger met het bijgeleverde nieuw utp kabeltje in de 1e versterker steken?

De 2e versterker zet ik dan bekabeld op de 1e verdieping met daarin de PC

 

 

 

 


Nee @JonkyM , ik zou zeker de tweede optie kiezen. De meterkast is zelden de beste plaats voor de wifi versterker. Centraal in de huiskamer is veel beter.


Kijk, met zo'n snel antwoord wordt ik blij. Ik ga het dit weekend maar eens rustig uit proberen