Skip to main content

@Lisa @Arnout G86 

Hier exact hetzelfde issue. 

 

De experiabox connect sws slecht met de Xbox.  Moet bijvoorbeeld constant de verbinding checken voordat alle NAT poorten weer open staat. 

COD lukt sowieso niet. Nadat ik dacht dat het aan de servers van Modern Warfare lag, blijkt vandaag dat ik de vanochtend aangeschafte Cold War ook niet kan spelen. 

Graag hoor ik hoe de vervangende modem bevalt en wat mijn mogelijkheden zijn. 

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Welkom op het forum @Frank79! Ik zal met je mee kijken. Zou je nog kunnen laten weten op welke manier het modem is aangesloten? Of dit is met een directe kabel van modem naar de Xbox of dat hier nog apparatuur tussen zit. Welk modem heb je in huis? Ik zie uit het vorige topic dat andere spellen wel goed willen en dat het puur gaat om Call of Duty. Is dit bij jou ook het geval?


@Bram_ , bedankt voor je reactie. In de mail was dit mij helemaal ontgaan.

De details:
Het betreft een Xperiabox v10A.

De xbox is met ethernetkabel verbonden, daarbij heb ik alle poorten voor online gamen opengezet. Wel is het zo dat mijn Xbox  one telkens bij het opstarten onder netwerkinstellingen aangeeft dat de NAT gesloten is. Na een NAT-netwerktest is dit opgelost. Zonder deze test is online gamen ook niet helemaal te doen. 

Wel heb ik twee wifi-verstekers, volgens instructie aangesloten. 

Het gaat in mijn geval inderdaad om de Call of Duty reeks. Zowel de vorige titel (Modern warefare, kon ik voorheen met ziggo en staat mij bij KPN wel spelen) en de huidige nieuwe titel Black ops cold war. Bij beide games kan ik niet inloggen op de game-servers.

Inderdaad exact dezelfde issue als @Arnout G86 ervaart. Daarom in dit draadje gereageerd, nadat ik googelde om zelfstandig het probleem op te lossen kwam ik dit topic tegen. Mocht de hem geboden oplossing werken, of kan ik zelf, door in de modem in te loggen een en ander aanpassen, ben ik geholpen.

Hartelijke groet!


Zou je eens kunnen kijken of je de poorten hebt open gezet op de manier zoals omschreven op de pagina van port forward? Ook Xbox Nederland heeft een pagina over poorten openzetten. Als het gelijk aan die instructies is ingesteld en het werkt dan nog niet laat het dan even weten. 


Been there. Done that. 

 

Zojuis alles nog bij langs geweest. Het veranderd niets. 


Zou je in dat geval je profiel kunnen invullen en ook nog even kunnen testen of het met een mobiele hotspot wel gewoon lukt?


Ondertussen een Xbox serie x weten te bemachtigen, echter blijft hetzelfde probleem. Poorten staan open, vast ip adres en upNp aan/uit doet niets. 
 

daarbij blijft het packetloss op een enorm hoge 100%


Ten eerste gefeliciteerd! De Xbox series X is een geweldig apparaat. Alleen wel vervelend dat het alsnog niet lukt. Zou je met de MTR tool eens kunnen kijken wat er uit de meting komt? Dan kunnen we zien bij welke server het probleem ligt. mocht je meer willen weten over wat de MTR tool precies doet kan je hier kijken.  En zou je als laatste voor de zekerheid toch nog even een ander spel kunnen testen?


Packets

Sent 86

Received 86

loss 0

 

Ping time

last 3.0

Best 1.0

Average 3.0

worst 67.0

Hier snap ik de bieten van. 
Andere games lopen online aardig, alhoewel ik regelmatig uit servers gekickt word en opnieuw moet opstarten. De besproken problemen had ik met ziggo, via de kabel niet.


Zou je eens een meting kunnen doen naar de Call of Duty servers en hier een screenshot plaatsen?


Poeh. 
geen idee hoe ik dat zou moeten meten. 


Ik kan helaas niet helpen bij het uitvoeren van de MTR meting. Wel is het zo dat we op dit moment ook andere gebruikers zien die last hebben van hetzelfde probleem. Voorlopig lijkt het aan de servers van Blizzard te liggen. Mocht het lukken om de meting te doen zou het handig zijn de resultaten hier te plaatsen zodat we meer informatie kunnen doorgeven aan de juiste personen. Lukt dit niet weet dan dus dat we bezig zijn met communicatie richting de juiste personen maar ook dat het wat langer kan duren omdat het probleem niet aan onze kant ligt. 


Hi. 

 

Het bevreemd mij dat je mij vraagt een meting te doen waarvan je zelf niet weet hoe het werkt.   Hierboven lees ik dat de ‘starter’ van dit topic is geholpen met een andere, nieuwere modem. De KPNbox12, als ik mij niet vergis. Waar zit dan de willekeur in behandeling van klanten om mij ook niet de mogelijkheid te gunnen om het probleem op deze manier op te lossen? Het gaat mij niet om de apparatuur, het gaat mij erom zorgeloos gebruik van het netwerk te kunnen maken.  

 

Hartelijke groet.  


Een deel van het probleem is juist dat het niet binnen ons netwerk ligt voor zover nu is gemeten. We doen ons best om ook in dat soort gevallen te kijken of aansturing gedaan kan worden en daarvoor gebruiken we dan metingen die niet binnen de ondersteuning vallen. Deze tool is me aangeraden door mensen die hier meer van weten dan ik. Mijn vermoeden is dat het ondertussen duidelijk is bij Blizzard maar mocht je als extra voorbeeld je eigen informatie door willen geven dan zou dat dus kunnen via de screenshots die met de MTR tool gemaakt kunnen worden.


Zoals ik eerder aangaf staat mij NAT ook constant gesloten. Dit gebeurd zelfs tijdens het gamen. Om de oorzaak bij blizzard te leggen is kolder  

Blijf het raar vinden dat je mij een tool aanraad die ik niet ken en jij mij niet kan uitleggen. Mijn contract loopt nog tot half april. Ik wordt nu gedwongen over te stappen. Helaas. 


Het is dus niet nodig om die test te doen als het niet lukt. Er zijn meer mensen met hetzelfde probleem doordat er problemen zijn met de servers van Blizzard. Hier zijn we over in communicatie met de juiste partijen om te zien hoe we dit zo snel mogelijk kunnen verhelpen.


Lag het maar alleen aan de servers van blizzard. Zoals ik al vaker aangaf, zijn er meerdere issues. Constant gesloten poort en strikte NAT settings. Terwijl alles open gezet is. dit klinkt als afschuiven. 

 

Het wordt er ondertussen niet leuker op.

 


Het wordt steeds mooier! 
Gisteren waren hier een aantal storingen (9611 EV), zoals gemeld door KPN zelf en werkte de WiFi niet meer naar behoren. Geen apparaat kan meer fatsoenlijk verbinding maken. 

 

Het is een drama. 


Na lang zoeken en googlen bleek dat de WiFi-versterkers kunnen worden ge-update. Na een reset en instructies opvolgen werkt alles weer perfect. En holy shit, zelfs Call of Duty is (voor nu) weer te spelen. 

 

Bizar. 


Dat duimpje is de enige reactie? De NAT werkt nog steeds niet naar behoren en zo wisselend als het weer. Daarbij schreef ik bizar. 
 

bizar dat de mdw van KPN mij dit niet kon vertellen, mij opscheepte met een test programma waarvan hijzelf de werking niet kent en de oorzaak bij een derde partij neerlegt. 

 

En de enige reactie alhier is een duimpje. 
graag verneem ik waar ik een klacht kan neerleggen.