Skip to main content

Ik heb vorige week een Experiabox V10a ontvangen (ter vervanging van de V9). De V10 zendt uit op zowel 2,4 als 5 Ghz. Sommige van mijn apparaten werken allen op 2,4 Ghz. Ik wil dus de netwerknaam van de 2,4 Ghz aanpassen om zodoende in die apparaten de andere netwerknaam te selecteren. Het wijzigen van de netwerknaam voor de 2,4 GHz (of de 5 GHz , maakt me niet uit welke ik wijzig) lukt niet via de routerinstellingen. Daar kan ik maar 1 netwerknaam gebruiken voor beide netwerken (2,4 en 5 Ghz). 

Wat mij ook opvalt is dat wanneer ik mijn IP-adres intyp, ik nu terecht kom op https://mijnmodem.kpn/login.htm, terwijl ik met mijn V9 rechtstreeks op mijn router terechtkwam (veronderstel ik tenminste). 

mvg. Lex

Hoi @Lex1948! Je hebt de Experia Box V10 hier het meeste genoemd, dus ik neem voorzichtig aan dat dit het type is dat je hebt, gezien je ook de V10A noemde. 

Als je inlogt op de Experia Box (dit kan inderdaad via het IP adres of via de url die je noemde) ga je vervolgens naar WiFi en dan naar Geavanceerd. Daar vind je de configuratie voor de 2.4 Ghz en de 5 Ghz, daar kun je ook afzonderlijk van elkaar de netwerknaam en de beveiligingssleutel veranderen. Mocht je toch een V10A hebben, dan kun je de netwerknamen van elkaar scheiden via deze servicetool. Ik hoop dat het zo lukt! 


En mocht je toevallig ook versterkers van KPN hebben, dan is het onmogelijk. 


ik heb inderdaad de V10A en de Experia versterker. Zonder de versterker heb ik op mijn werkplek vrijwel geen wifi-signaal.

Als ik inlog op mijn router krijg ik niet het oude vertrouwde scherm met het tabblad “Wifi”. dat tabblad ontbreekt. Bij het intypen van mijn IP-adres wordt ik direct doorgestuurd naar https://mijnmodem.kpn/login.htm,

Bijgevoegd heb ik drie afbeelding die ik te zien krijg bij mijn IP-adres. Als ik de versterker afkoppel, kan ik op dit moment zelfs geen verbinding met internet krijgen. De foutoplosser van Windows 10 geeft dan de melding “Wifi-2 heeft geen geldige IP configuratie”.  Wat is er aan de hand? inmiddels heb ik de wifiversterker weer aangesloten en heb weer verbinding. Maar het probleem van de dubbele netwerknamen die ik graag wil hebben is nog niet opgelost.

 

mvg

Lex

 


Hi Lex. Zodra je gebruik maakt van een Experia Wifi, kun je de SSID's voor 2.4- en 5 GHz niet meer scheiden van elkaar. Dit zo gemaakt om de mesh-functionaliteit zo goed mogelijk te laten werken. Wat wel gewoon zou moeten werken is dat de apparaten die alleen 2.4 GHz aankunnen gewoon verbinden met het netwerk, ook al is er maar 1 netwerk(naam). Ik ben dus benieuwd wat er gebeurt zodra je dat probeert..

Ps. ik heb de laatste screenshot verwijderd aangezien daar het wachtwoord voor de WiFi in stond.


Ik heb helaas niets meer van je vernomen, dus ik hoop dat het opgelost is! Zo niet, laat het ons weten. :slight_smile:


Hoi Sanne,

 

sorry, ik heb blijkbaar de mail gemist met het bericht dat er een antwoord is gekomen op mijn vraag.

Gelukkig werkt alles weer naar behoren. Ik heb nog wel wat andere vragen (Over heet andere zaken), maar daar start ik wel een apart topic voor op.

mvg,

Lex


Hoi allemaal,

 

Ik heb nav bovenstaande ook een vraag: mijn mobiel pakt het snelle wifi internet in mijn huis niet. De andere apparaten wel. Telefoon verbind nauwelijks met de wifi, zeer traag dus ha maar steeds op 4g. Heb wifi sinds twee weken nu op de hoogste snelheid van kpn.

Experia v 10 box. Ingelogd aldaar zoals hierboven vermeld en idd de 2,5 hz en de 5 hz worden niet gescheiden dus kan ze geen aparte naam geven zodat mijn telefoon bv de ene pakt en niet de andere.

Wie kan me verder helpen? Kpn al gebeld maar helpen me hier niet bij.

Ik heb een samsung galaxy , android dus.

 

Ben erg benieuwd.

 

groeten, Kim

 

 


Je hebt de v10a neem ik aan?


Ja, klopt Joep. De v10. 
 

Heb je een idee hoe verder?

 

groeten, Kim


Ik heb een samsung galaxy , android dus.

Welke versie?