Skip to main content

Ben al 2 dagen bezig (>30 pogingen)om mijn Fitbit Aria op mijn thuisnetwerk te krijgen, allerlei settings in router aangepast maar telkens krijg ik op mijn Aria een ERR. Naam en wachtwoord al helemaal aangepast naar alpha-numeriek maar tot op heden geen succes met verbinden, SOS!

Grt. Bart

Hoi Bart, welkom op het forum!
Dit probleem komt mij zelf niet zo bekend voor maar ik vind in dit topic de volgende oplossing:
  

HI Remco,

ja, na veel online gesurfd te hebben begreep ik dat de apparaten via een ander kanaal werkten.(b). Het kanaal van de modem (Achter). IK kon zelf via admin inlog niet klaren en kan klantenservice ook niet.  Heb dit via de Tech desk van kan gedaan (deze dienst kost 5 euro per maand).

Nu werkt alles naar behoren.

hoewel het daar om een V12 ging lijkt het in principe te moeten kunnen werken. Je zou kunnen proberen 5Ghz uit te zetten op je experiabox om de Fitbit Aria te verbinden. 


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het gelukt is.  Anders weet je ons te vinden!


Hallo Thomas, nog geen tijd gehad, ga het aankomend weekend proberen. Toch 2 vragen:

‘niet klaren’ geen idee wat hiermee bedoelt wordt

Hoe zet ik 5Ghz uit?

En is het dan ook verstandig om de versterkers (zwarte experia wifi kastjes) tijdelijk van het stroom af te halen

 

Grt. Bart


Hallo @brtvdhvl de volgende oplossing lijkt me het handigst:

de Experia wifi's loskoppelen van de modem en uitzetten.

De modem een fabrieks-reset geven en dan inloggen met 192.168.2.254

bij het wachtwoordveld enter je door, dan geef je 2x een eigen verzonnen wachtwoord in.

Klik dan bovenin op de tab wifi]

Klik dan links op geavanceerd.

Vink dan bij 5GHz uit] aan.

Klik op toepassen.

Klik rechtsboven op uitloggen.

Dan staat alléén de 2.4-band aan in de modem.

Nu kun je de fitbit koppelen met de 2.4-band.

Als dat werkt kun je de zwarte Experia wifi's weer aansluiten en zou de fitbit moeten blijven werken.

Succes.

 


volgens mij bedoelde ze met klaren het wachtwoord resetten, de Experia Wifi's van het stroom is inderdaad het makkelijkst om te voorkomen dat die 5ghz uitzenden zonder ze allemaal aan te hoeven passen. 
Welke experiabox heb je?
Kortgezegd log je in op je router via 192.168.2.254 dan naar WiFi, daarna naar Geavanceerd heb je daar 2 opties, om 2,4Ghz en 5Ghz in of uit te schakelen.


Ik heb de experiabox V10. Ik heb idd gezien dat je de twee opties hebt. Is ‘radio’ aan/uit zetten dan de manier om de frequentie uit te zetten?


Yes, dat is hem inderdaad. Houd er wel rekening mee dat als je de Experia Wifi's gebruikt het Wifi op je experiabox ook weer uit gaat straks. Ik vermoed dat het voor de Fitbit Aria niet uit gaat maken, maar als dat Wifi straks aan blijft staan kan het wel eens wegvallend wifi gaan veroorzaken).


Hi Thomas,

Van alle geprobeerd, ook de experia wifi’s ertussen uitgehaald en vervolgens wifi in menu van router op aangezet. En nog lukt het niet. Klopt het dat zodra je de experia wifi weer aan zet dat de router automatisch wifi op de router uit zet? 


oh dat is jammer, dan zou ik het zo snel ook even niet weten vrees ik. Had je ook geprobeerd alleen 2,4ghz aan te zetten en 5ghz uit te laten staan? Op tweakers lees ik de volgende opmerking in een review

“Aria heeft het even gedaan met vorige Wifi. Maar met de twee wifi routers die ik nu heb (Fritzbox en Archer C3200) kan ik simpelweg niet meer de aria aan het netwerk verbinden. Het probleem lijkt te zijn dat de Aria geen wireless N ondersteund.”


Het klopt inderdaad dat het wifi van je experiabox uit gaat zodra je de wifiversterkers aan zet.


Hallo Thomas en Jan, 

Heb nogmaals de stappen van Jan van de reset gedaan naar fabrieksinstellingen. Ook de Aria gereset. Het duurde even voordat het modem weer helemaal klaar was. Uiteindelijk is het vervolgens toch gelukt om de Aria te verbinden. Ook de zwarte experia’s weer aangesloten en het blijft werken.

Super bedankt voor jullie hulp.