Skip to main content

Hallo, bij ons heeft de KPN monteur net bonded pair aangelegd, en vervolgens heeft hij de Experia box v12 die we hadden om geruild met een experia box V10. heeft iemand een idee waarom dit gebeurt en of dit standaard is? maximale snelheid die ik getest heb op afstand is in beide gevallen 61 Mbps download en 15 Mbps upload.

De 12 kan geen bonded aan misschien?


Hallo @Psyco 

De v12 ondersteunt geen pairbonding, daarom moet die omgeruild worden met een Experia Box die dat wel doet. En dat is de v10.

Zie dit topic: Welk modem is de KPN Box 12


Heeft u nu wel de snelheid die u verwacht te hebben?


Hallo @Psyco 

De v12 ondersteunt geen pairbonding, daarom moet die omgeruild worden met een Experia Box die dat wel doet. En dat is de v10.

vreemd, had een speed test gedaan voor de monteur in huis was geweest volgens mn ouders  kwam op de zelfde cijfers uit, misschien een over tijd dingetje. on that note, ik neem aan dat ze de config ook over gezet hebben als een stukje service? belangrijke dingen zoals telefonie heb ik over andere apparatuur lopen zoals grandstream, en eigen netwerk achter een PFsense firewall. alles lijkt te werken zover als ik het kan testen vanaf mijn werk.  ter verduidelijking: ik ben er zelf niet bij geweest dus heb ook niets kunnen vragen aan de monteur. 


Heeft u nu wel de snelheid die u verwacht te hebben?

had 50 verwacht dus ja, meer dan verwacht


Dat is apart @Psyco. Pairbonding wordt normaal alleen aangelegd als de single line onvoldoende capaciteit heeft voor de gecontracteerde snelheid. Als er niets veranderd is, dan verbaast me dat.


Dat is apart @Psyco. Pairbonding wordt normaal alleen aangelegd als de single line onvoldoende capaciteit heeft voor de gecontracteerde snelheid. Als er niets veranderd is, dan verbaast me dat.

snelheid is wel verdubbeld,

ik heb een test gedaan tussen dat  hij in de centrale alles heeft om geprikt en dat hij bij ons aan de deur stond

voor bonded haalde ik niet meer dan 20 ~ 22 Mbit download na de aanpassing in de centrale is dit naar 61 Mbit gegaan. ykabel heb ik zelf intern getrokken met twisted  cat 5 en zat al aangesloten. gezien de wereld wijde situatie had ik in dit geval alles zover voorbereid  dat hij alleen in de centrale had hoeven zijn. was ook nergens tegen gekomen dat je geen bonded pair kan doen op de V12.


vreemd, had een speed test gedaan voor de monteur in huis was geweest volgens mn ouders  kwam op de zelfde cijfers uit, 

 

Wat bedoeld u dan met deze zin?

 

In ieder geval heeft u nu meer snelheid en lijkt alles goed te functioneren.


Ok @Psyco , dan klopt het dus. Pairbonding heeft de snelheid op het gewenste nivo gebracht. Zelfs een beetje meer :wink: , maar KPN ‘geeft’ meestal een beetje meer. Waarom de eerste speedtest al een verhoging aangaf kan ik niet verklaren. De Box 12 kan niets met pairbonding, die is single line.


vreemd, had een speed test gedaan voor de monteur in huis was geweest volgens mn ouders  kwam op de zelfde cijfers uit, 

 

Wat bedoeld u dan met deze zin?

 

In ieder geval heeft u nu meer snelheid en lijkt alles goed te functioneren.

@Jeroen Ruiter  de monteur heeft eerst in de wijk centrale  alles aangepast, daarna is hij naar het huis gegaan. daar was hij om stipt 10:00 tussen 09:45 en 10:00 heb ik getest en na 10:00 heb ik getest. uit beide tests kwam dezelfde snelheid, vanochtend om 08:00 was de snelheid nog tussen 20 en 22 Mbps

hopelijk verduidelijkt dit?


Ok @Psyco , dan klopt het dus. Pairbonding heeft de snelheid op het gewenste nivo gebracht. Zelfs een beetje meer :wink: , maar KPN ‘geeft’ meestal een beetje meer. Waarom de eerste speedtest al een verhoging aangaf kan ik niet verklaren. De Box 12 kan niets met pairbonding, die is single line.

in iedergeval bedankt voor de info. 


Reageer