Skip to main content

Ik was mijn admin password kwijtgeraakt van mijn Experiabox v12:grin: , en wilde deze dus achterhalen met een simpele reset naar factory settingsā€¦..en ja, ik heb het wachtwoord achterop het modem gebruikt. Netjes de reset knop ingedrukt en gewacht totdat de powerlamp weer ging branden. Kreeg wel het KPN SSID te zien maar kon niet inloggen. Vervolgens werden doodleuk mijn ā€œoudeā€ SSID's weer gepushed. Verder nog wat dingen geprobeerd zoals het modem een tijdje uit laten staan en via de service tool van de website een factory reset geprobeerd. Heeft iemand hetzelfde probleem en zo ja, wat was de oplossing. De helpdesk tast hier in het duister, maar wist wel te vertellen dat sinds de introductie van het v12 modem dit soort ā€œverschijnselenā€, steeds vaker voor komen.

Ā 

Ā 

Ā 

Met vriendelijke groet,

Peter de Kruijff

Wat is precies het probleem? De KPN Box zend uw "oude" WiFi netwerk uit. Ja, dat is de bedoeling ook. En na resetten gebeurt dat weer: ja, dat is de bedoeling ook. Zo hoeft u niet op al uw apparaten een andere WiFi netwerknaam en wachtwoord in te voeren.

U heeft een service tool gebruikt om de box te resetten. Er is ook een tool om de WiFi naam en wachtwoord aan te passen. Probeer die eens. En eventueel daarna de tool om te ressetten nog eens doen.


Hoi Nick, ik zou graag mijn admin wachtwoord willen resetten om meer te kunnen dan mijn SSID veranderen(zoals parental controls en network channel scans die standaard met de v12 komen)


Ik heb overigens de thuis app ook al uitgeprobeerdĀ :sleeping:


U kunt dus wel bij het login formulier komen?

Maar hij zegt dat het Admin Password wat u invoert verkeerd is?


Klopt als een bus! Je zou verwachten dat ik dan weer het admin wachtwoord kan gebruiken wat achterop het modem staat. Ik weet dat het case-sensitive is, en dat een ongeluk in een klein hoekje zit maar heb het meerdere malen geprobeerd. Wat ik ook vreemd vind is dat het factory SSID maar kort te zien is KPNXXXX. Na een paar minuten zijn mijn eigen SSIDā€™s weer terug? Nogmaals bedankt alvast voor uw reactie tot zo ver.


Wat ik ook vreemd vind is dat het factory SSID maar kort te zien is KPNXXXX. Na een paar minuten zijn mijn eigen SSIDā€™s weer terug? Nogmaals bedankt alvast voor uw reactie tot zo ver.

Dat is niet vreemd hoor, als je hem reset dan start ie op met alle gegevens zoals ie in de fabriek is geprogrammeerd, zodra ie helemaal is opgestart gaat ie automatisch synchroniseren met onze servers zodat de wifinaam en wachtwoord automatisch terug ingesteld worden. Er gebeurd dus precies wat we verwachten dat er gebeurd.

Ā 

Als het wachtwoord op de achterkant niet werkt dan gok ik dat er toch ergens een foutje in zit, het wachtwoord bevat soms gemene speciale tekens zoals de },Ā een | , een ` of een ā€˜. Allemaal weinig verschil in te zien. Zou je de QR-code eens kunnen scannen op de achterkant van het modem? De bovenste regel geeft dan het wachtwoord weer, als je op je telefoon of tablet naar de loginpagina gaat en daar dat wachtwoord plakt, werkt het dan wel goed?


Goede tip NHendriks! Dan kunnen we iig de typoā€™s uitsluiten.Ā Ik laat u weten als het gelukt is.


Wat ik ook vreemd vind is dat het factory SSID maar kort te zien is KPNXXXX. Na een paar minuten zijn mijn eigen SSIDā€™s weer terug?Ā 

Dat heb ik toch al verteld? Dat da zo werkt?

De KPN Box zend uw "oude" WiFi netwerk uit. Ja, dat is de bedoeling ook. En na resetten gebeurt dat weer: ja, dat is de bedoeling ook. Zo hoeft u niet op al uw apparaten een andere WiFi netwerknaam en wachtwoord in te voeren.

Dat hoort zo.


Als u er niet uitkomt met het admin password, plats dan hier eens een foto van dat password. Dan proberen we het zo uit te vogelen wat er staat.


@NHendriks, dat was idd de oplossing:grin::nerd: . Toch maar een brilletje aanschaffen!


@NHendriks, dat was idd de oplossing:grin::nerd: . Toch maar een brilletje aanschaffen!

Helemaal top! Dat brilletje is niet nodig hoor, er zitten soms hele nare leestekens in en daarom ben ik ook blij dat die QR code erop zit, maakt mijn werk ook weer een stukje makkelijker dan steeds het wifi-wachtwoord over typen šŸ˜