Skip to main content

Ik heb een mooie Orbi RBK53 van Netgear. Soms wat stabiliteitsproblemen met KPN op glas (500MBit).

Deze is in routermode aangesloten achter mijn experiabox.

Netjes de Orbi een gereserveerd adres gegeven binnen de DHCP range van de Experiabox, deze in DMZ geplaatst en alle portforwards overgebracht naar de Orbi.

Wifi op Experia staat uit.

Toch loopt elke paar weken mijn Orbi vast. Eerst valt internet weg (Wifi blijft het doen) en daarna de Wifi.  Support van Netgear geeft aan dat het beste zou zijn om de Experiabox in Bridge modus te zetten.  Maar volgens mij kan dat niet. Weet iemand dit of herkent iemand dit probleem?

Dat kan inderdaad niet. Zou ook nutteloos zijn. Een KPN Box op een glasvezelaansluiting in bridge modus zou precies hetzelfde doen als dit koppelblokje waarmee je 2 UTP kabels aan elkaar kunt koppelen:

Niets dus. Gewoon dom doorgeven. Kun je er net zo goed tussenuit halen. Zegt ook genoeg over de kennis van de Netgear support medewerker die dit adviseert.

Uw tv ontvangers zijn toch wel rechtstreeks op de KPN Box aangesloten? En niet via de Orbi?


Ik heb inderdaad wel TV op de Experiabox.

Maar waarom is het hetzelfde als een UTP koppelstukje? Als ik de Experiabox in Bridgemodus zet gebruik ik op die manier alleen de modemfunctionaliteit en wordt alle routerfunctionaliteit overgezet op de Orbi. Dat is precies wat ik wil!

De Orbi heeft geen modem functionaliteit dus kan ik die niet rechtstreeks aansluiten.


Ik heb inderdaad wel TV op de Experiabox.

Maar waarom is het hetzelfde als een UTP koppelstukje? Als ik de Experiabox in Bridgemodus zet gebruik ik op die manier alleen de modemfunctionaliteit en wordt alle routerfunctionaliteit overgezet op de Orbi. Dat is precies wat ik wil!

De Orbi heeft geen modem functionaliteit dus kan ik die niet rechtstreeks aansluiten.

De modem functie word niet gebruikt bij glasvezel. Wel bij een DSL aansluiting. Maar bij glasvezel heb je een apart glasvezelmodem. En zit de modem functie van de KPN Box een beetje werkeloos uit zn neus te punniken. 


Ok. Dus er is een apart modem voor glasvezel wat niet in de Expedia box zit. Dat wist ik niet. Ik kan de experiabox niet verwijderen omdat mijn orbi geen glasvezel router funtioniteit heeft. Dus alleen daarvoor heb ik de experiabox nodig in bridgemodus ;-)


Netjes de Orbi een gereserveerd adres gegeven binnen de DHCP range van de Experiabox,
deze in DMZ geplaatst en alle portforwards overgebracht naar de Orbi.

Gebruik je zowel DMZ als port forwarders?


Ik gebruik DMZ en heb alle forwards uit de experia gehaald.


En als je het andersom doet. DMZ uitschakelen, maar wel port forwarders instellen voor de functies die je van buitenaf wilt bereiken.   Misschien werkt dat stabieler?


Ik ben erg benieuwd of het heeft geholpen want ik loop tegen hetzelfde probleem aan. 

 


Thuis heb ik dezelfde configuratie. Echter heb ik de experiabox met een kabel verbonden met de Netgear ORBI welke in routermodus staat en een vast ip heeft van de Experiabox. Vanuit de ORBI is verder alles aangesloten, dus ook de tv kastjes. 

Glasvezelkastje > experiabox > orbi.

Via de Experiabox regel ik alle portforwardings etc.

Wifi staat uit op de Experiabox, dat regelt de Netgear ORBI.


Thuis heb ik dezelfde configuratie. Echter heb ik de experiabox met een kabel verbonden met de Netgear ORBI welke in AP-modus staat en een vast ip heeft van de Experiabox. Vanuit de ORBI is verder alles aangesloten, dus ook de tv kastjes. 

Glasvezelkastje > experiabox > orbi.

Via de Experiabox regel ik alle portforwardings etc.

Wifi staat uit op de Experiabox, dat regelt de Netgear ORBI.

Correctie op mijn vorige bericht, ik de Netgear ORBI in AP-modus staan.


ik zat even te lezen over de netgear klacht , zon klacht had ik ook vroeg op me netgear modem , alles gedaan geprobeerd geen succes , sinds ik overgestapt ben naar een asus router heb ik de klachten niet meer