Skip to main content

vandaag is een experia box V12 geplaatst, helaas kan ik nu in ons bedraade  netwerk nu niet meer bij de NAS die op het netwerk aangesloten zit. Eerst geprobeerd zoals het zat, via de Switch nu zit de Nas rechtstreeks op de V12. Helaas het werkt nog niet,

moet ik iets open zetten in de V12 of zo of is er sowieso iets raars. Op mijn laptop, ook bedraad aangesloten zie ik in het netwerk alleen de V12. Geen van de andere apparaten die op het netwerk aangesloten zijn, dat vind ik ook vreemd.

Wie heeft suggesties?

ooh ja eerder ook de switch opnieuw opgestart

 


heeft iemand nog een idee?


via Ziggo, dat werkte als een zonnetje, nu zijn er andere ip adressen maar dat zou niet mogen uitmaken toch? gewoon het nieuwe adres gebruiken en gaan.

Maar hoe deed je dat dan?

Ik vraag dus niet via wat maar hoe?

Gebruik je een app (welke), of via de browser?


Staat de nas in dhcp mode? Geen static ip ingesteld dus?


Hoi  Nick 83. Volgens mij wel, ik kan het nu niet controleren. Ik zie de nas niet en kan niet inloggen. Ik kan via de Ziggo router wel bij mijn bestanden.

Ik log vanuit een voorgedefinieerde windows drive Z in op de Nas en kom dan in de drive met mijn bestanden.

Via de windows netwerkomgeving zie ik van de Nas nu wel de mefia player maar niet de server. Ik ben nog niet achter het juiste ip adres

Nogmaals die verbindingen gaan via de ziggerouter waar ik de laptop en de nas aangekoppeld heb, net als voor gisteren.

 

Morgen ga ik het maar weer via kpn proberen. Ik ben iig blij dat ik nog bij de bestanden kan.


Hoi wjb ik heb hierboven geprobeerd te vertellennhoe ik inlog.

Voorheen bij Ziggo kon ik ook via de browser inloggen op de nas. Ook via de aansluiting op die ziggo router lukt me dat nu dus nog even niet. Morgen verder


Hoi wjb ik heb hierboven geprobeerd te vertellennhoe ik inlog.

Als ik het goed begrijp dan heb je dus een netwerk mapping gemaakt onder drive Z.

Die mapping verwijst een netwerklocatie,.waarschijnlijk een IP adres met een shared directory. Is die netwerklocatie wellicht nog het oude IP adres van jouw NAS achter de.router van Ziggo?


Hoi WJB, dat klopt en die werkt natuurlijk niet meer, maar het IP adres van de nas in de browser zetten en dan zo toegang krijgen lukt ook niet, dan krijg ik time outs.

Ik denk dat dit overeenkomt met mijn bevinding dat ik de nas ook niet zie in de windows netwerkomgeving.

 


Ben je er nog uitgekomen, @hwva?


hoi, nee helaas nog niet. Ik zag vanochtend wel nog steeds de Nas in de router verschijnen maar helaas niet in het windows netwerk.

Heb jij suggesties of tips?

 

groet


Wat is het IP adres van die NAS dan?


Kan je met de Qfinder applicatie de NAS wel vinden? Zo nee is er iets goed mis, en anders toont die het actuele ip adres.


Heb je het oude ziggo modem nog?

sluit die eens aan en daarop je nas en laptop. Dan heb je je thuisnetwerk weer zoals die werkend was. Dan zou je op de nas kunnen komen. 


qfinder ga ik proberen, ik zie de nas wel in de modem/router van kpn en die ziggorouter aansluiting had ik idd al gedaan. dus de ergste paniek is al voorbij :-)

het is alleen erg onhandig zo. dus het zou fijn zijn als ik toch weer gewoon contact kan krijgen met de nas via kpn.. ik ga vanmiddag verder.


hallo WJB het ip adress eindigt op .2.2


Dus het IP adres van jouw NAS is 192.168.2.2.

Als je dat IP adres gebruikt in de app(s) waarmee je de NAS benadert, kan je er dan niet bij?


Als je op de nas kunt inloggen kun je eens kijken of hij een vast ip adres en alles krijgt of dat dit via DHCP gaat?


ik kan nog niet op de NAS inloggen, ik kon wel bij de bestanden.

WJB ik heb geprobeerd in het netwerk overzicht de NAS te vinden maar daar staat hij niet in, ook als ik in firefox het ip adres zet krijg ik een time out


had je deze nu al geprobeerd?

 

https://www.qnap.com/en/utilities/essentials


helaas qfinder vindt hem ook niet, kan windows defender de doorgang belemmeren?

 


helaas qfinder vindt hem ook niet, kan windows defender de doorgang belemmeren?

Hoe heb je geconstateerd dat het IP adres van jouw NAS 192.168.2.2 is?


vanuit de router en vanuit een ip-analyse pakketje

 


En hoe beheerde je voorheen jouw NAS?


rechtstreeks uit firefox naar het juiste ip-adres en ik had een drivemapping gemaakt


rechtstreeks uit firefox naar het juiste ip-adres 

En dat lukt nu dus niet meer?