Skip to main content

Beste mensen,

 

Ik heb last van '’lag spikes'’ tijdens het gamen waardoor ik om de minuut last heb van 4-5 secondes verhoogde ping (vaak genoeg maakt het dan een sprong van van 20ms naar 300ms+)

Na rond te snuffelen in de router en mijn probleem te hebben gegoogled ben ik achter een paar dingen gekomen, namelijk dat ik veel bufferfloat heb en dat de QoS in de Experiabox V8 niet veel behandeld is in forums.

 

Hieronder mijn DSLreport resultaat:

 

In de router staat er onder de tab Extras → QoS bij Traffic Statistics overigens ook dat ik dropped byte/sec heb:

 

Mijn vraag is dus wat ik hieraan kan doen zodat ik geen last meer zal hebben van dit probleem. Overigens heb ik geen idee welke waarden ik zou moeten toevoegen of veranderen in QoS en Traffic Mapping als dat van toepassing is:

 

Als het blijkt dat ik toch beter een andere(tweede) router kan kopen om dit probleem te verhelpen dan zou ik dat graag te horen krijgen.

 

Met vriendelijke groet,

Vin

Hi @Vinney-User, welkom op het forum. Op die manier gamen lijkt me heel irritant. Je hebt al flink lopen zoeken naar een oplossing zie ik wel. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan ga ik eerst eens kijken of ik aan deze kant opmerkelijke dingen zie. En als een ander modem de oplossing is, dan kan ik je daar vast wel bij helpen.