Skip to main content

Beste forumleden, 

 

Dit is mijn eerste bericht op dit forum, eigenlijk naar aanleiding van een lastig probleem met de Experiabox V8. Ik heb al reeds ruim een halfuur met een zeer behulpzame en vriendelijke dame van de KPN-klantenservice getracht het probleem te verhelpen, maar helaas is het nog niet gelukt. Vandaar dit bericht.

Het begon eigenlijk vanochtend, toen ik bemerkte dat het wifi-netwerk van de V8 niet in de lucht was. Een korte inspectie van het apparaat liet zien dat het elke tien seconden zichzelf lijkt te herstarten (‘bootloop’). Elke tien seconden gaan namelijk alle lichtjes op het apparaat heel kort branden, vervolgens enkel het groene ‘power’ lichtje, en dan opnieuw alle lichtjes, enzovoorts. Het is dan niet mogelijk om bekabeld of via wifi verbinding met het apparaat te maken. 

Daarop heb ik geprobeerd een factory reset uit te voeren op het modem door met een pen op de achterkant het resetknopje ingedrukt te houden. Dit moet 15 seconden ingedrukt blijven, maar aangezien de router elke 10 seconden opnieuw opstart lukt dit niet. Wel wordt het ‘power’ lichtje rood en kan ik dan met de computer (op 192.168.2.254) een ‘Recovering Tool’-pagina openen, zie onderstaand:

 

De pincode is me echter onbekend. De knoppen links functioneren ook niet zonder deze pincode. Het lijkt me dat ik de router kan resetten met de knop links + de pincode, nu dit met het indrukken van de resetknop niet lukt. Ik heb alle nummers/codes/adressen van de sticker op de achterzijde van de router hier al ingevuld, zonder succes, evenals het configuratiewachtwoord dat ik ooit heb ingesteld op de router. Zonder resultaat. 

 

Ook de KPN-medewerker die me telefonisch probeerde te helpen wist helaas niet welke (pin)code hier bedoeld wordt, in de gebruikershandleiding is er ook niets over te vinden. 

Kortom (lang verhaal kort) weet iemand de pincode die hier ingevoerd moet worden?

 

Bvd!

Arnoud

Hallo @Arnoud147 

 

Waarschijnlijk is hij defect, ik zou hem laten omruilen.

Dus nog een keer bellen met 0800-0402 en dan om een nieuwe vragen.

 


Hi @GeSp,

 

Dank voor je reactie, maar dat gaat in mijn geval helaas niet op. Deze V8 mocht ik van KPN houden nadat hij al was vervangen voor een V10 (vanwege slecht wifi-bereik van de V8). Sindsdien heb ik hem in gebruik als een bedrade wifi-versterker voor een kamer achterin het huis waar ook de V10 geen bereik heeft. Nu is die kamer helaas weer een ‘dode zone’ geworden. 

Hij heeft het jaren zonder problemen gedaan, dus ik vind het zonde om hem dan meteen weg te doen. Dus hopelijk duikt de pincode ergens op zodat ik hem weer werkend kan krijgen! 


Ha @Arnoud147, welkom! Is het inmiddels gelukt met inloggen? Staat er geen code op de sticker/achterkant van de V8? Dit modem is toch al langzaam een beetje verouderd en ik zou 'm toch vervangen als hij kapot is. En dan met een nieuwe Experia Box werken in combinatie met draadloze SuperWifi punten. Mocht je willen dat je ik met je mee kijk, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijken we met je mee. 


Hi @Marcia_,

Nee, het is helaas nog niet gelukt. De codes op de achterkant werken allemaal niet, evenals het wachtwoord wat ik ooit heb ingesteld. Voor alle duidelijkheid, ik heb al een V10 in de meterkast hangen als modem, de V8 deed werk als wifiversterker. Hier is hij nu helaas mee opgehouden.

Ik heb de gegevens in m'n profiel ingevoerd, hopelijk kun je daar iets mee!


Geen idee of het werkt maar mogelijk gaat het fout omdat hij zijn software niet kan ophalen. Je kan proberen om 'm eens direct aan te sluiten op het ISRA/glasvezelkastje in plaats van de V10 en de reset nog eens uit te voeren.


Hi @NHendriks,

Dank voor je suggestie! Ik heb het zojuist geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. 


Ah, dan denk ik dat de V8 aan zijn einde is gekomen. Mogelijk is ie door de boot-loop in een soort flash-modus terecht gekomen die gebruikt wordt door de fabrikant om de software in te laden. Ik denk dat het tijd wordt voor iets anders. 


@Arnoud147

Als je een goedkope optie wilt om alleen dat ene “Experia Box V8” WiFi punt te vervangen.

Overweeg dan eens voor  erg weing geld  een  TP-Link Archer C6  router te kopen. Nadat je die eerst als router hebt geconfigureerd (eenvoudig via een wizard). Is het met één extra aanpassing als Access Point in te zetten. Dual band WiFi en heb je gelijk een switch om er nog een paar bekabelde apparaten op te kunnen aansluiten.  Bijv. een extra TV-ontvanger.
In dat geval in het menu van de TP-Link dan nog wel (alleen) “IGMP Snooping” aanvinken.

De resultaten ermee zijn goed, zie eerder onderwerp < HIER >


Hi @Marcia_,

Nee, het is helaas nog niet gelukt. De codes op de achterkant werken allemaal niet, evenals het wachtwoord wat ik ooit heb ingesteld. Voor alle duidelijkheid, ik heb al een V10 in de meterkast hangen als modem, de V8 deed werk als wifiversterker. Hier is hij nu helaas mee opgehouden.

Ik heb de gegevens in m'n profiel ingevoerd, hopelijk kun je daar iets mee!

Ah, sorry dan had ik het inderdaad niet helemaal goed begrepen. Ik vermoed dan, net als mijn collega monteur NHendriks dat de V8 echt ‘op’ is nu. Wellicht heb je iets aan de tip van Babylonia als vervanger!


Beste @Marcia_, @Babylonia en @NHendriks,

Hartelijk dank voor jullie antwoorden! Ik denk dat het apparaat dan helaas op zijn eind is gekomen… De router die je aanraadt @Babylonia zal ik dan maar bestellen. 

Nogmaals veel dank allen!