Beste forumleden,
Dit is mijn eerste bericht op dit forum, eigenlijk naar aanleiding van een lastig probleem met de Experiabox V8. Ik heb al reeds ruim een halfuur met een zeer behulpzame en vriendelijke dame van de KPN-klantenservice getracht het probleem te verhelpen, maar helaas is het nog niet gelukt. Vandaar dit bericht.
Het begon eigenlijk vanochtend, toen ik bemerkte dat het wifi-netwerk van de V8 niet in de lucht was. Een korte inspectie van het apparaat liet zien dat het elke tien seconden zichzelf lijkt te herstarten (‘bootloop’). Elke tien seconden gaan namelijk alle lichtjes op het apparaat heel kort branden, vervolgens enkel het groene ‘power’ lichtje, en dan opnieuw alle lichtjes, enzovoorts. Het is dan niet mogelijk om bekabeld of via wifi verbinding met het apparaat te maken.
Daarop heb ik geprobeerd een factory reset uit te voeren op het modem door met een pen op de achterkant het resetknopje ingedrukt te houden. Dit moet 15 seconden ingedrukt blijven, maar aangezien de router elke 10 seconden opnieuw opstart lukt dit niet. Wel wordt het ‘power’ lichtje rood en kan ik dan met de computer (op 192.168.2.254) een ‘Recovering Tool’-pagina openen, zie onderstaand:
De pincode is me echter onbekend. De knoppen links functioneren ook niet zonder deze pincode. Het lijkt me dat ik de router kan resetten met de knop links + de pincode, nu dit met het indrukken van de resetknop niet lukt. Ik heb alle nummers/codes/adressen van de sticker op de achterzijde van de router hier al ingevuld, zonder succes, evenals het configuratiewachtwoord dat ik ooit heb ingesteld op de router. Zonder resultaat.
Ook de KPN-medewerker die me telefonisch probeerde te helpen wist helaas niet welke (pin)code hier bedoeld wordt, in de gebruikershandleiding is er ook niets over te vinden.
Kortom (lang verhaal kort) weet iemand de pincode die hier ingevoerd moet worden?
Bvd!
Arnoud