Skip to main content

Hoi,

Op dit moment gebruik ik een Asus RT-AC88U als vervanger voor mijn Experiabox. Deze is ingesteld met Merlin firmware aan de hand van de handleiding die Bas Hoogers heeft geschreven. Nu vertoont de RT-AC88U wat hardwarekuren en wilde hem vervangen voor de RT-AC86U die ik nog had. Zelfde handleiding gebruikt, maar de IPTV werkt niet. Het beeld bevriest. Typisch een IGMP Snooping probleem. Het tabblad ziet er ook anders uit. Er wordt gevraagd om ‘default IGMP version’ en dan v1, v2 of v3. Niet een regel waar IGMP Snooping kan worden enabled.

Nu vroeg ik mij af of de RT-AC86U wel geschikt is als vervanger?

Heeft iemand dat werkend gekregen?

Hoi @S_Bosch, welkom op ons forum!
Inhoudelijk kan ik je hier niet echt mee helpen maar er zijn hier gelukkig al wel een paar topics over. Misschien dat daarin het antwoord op je vraag staat!

 

 

 

Verder vond ik ook deze topics waarin men deze router wil gebruiken áchter de experiabox

 

 


@Thomas : bedankt, maar volgens mij geven deze threads geen specifieke antwoorden. Het geval wil dat de AC86U een chipset heeft die geen robocfg meer ondersteunt, waardoor de scripts niet meer kunnen worden gerund. Nu lees ik wel alternatieve commando's, maar ik heb nog niet een 1 op 1 vertaling gezien van Bas Hoogers zijn scripts met een alternatief voor robocfg om router IPTV werkend te krijgen.

Ik heb te weinig kennis om hiermee te experimenteren. Wel voldoende kennis voor ‘monkey set is monkey do'


Ah lastig inderdaad, ikzelf kan je hier helaas ook niet echt mee helpen. Misschien dat de community nog met je mee wil denken!