Skip to main content
Antwoord

Extern bureau werk niet via wifi wel via kabel?

• September 16, 2025
  • 12 reacties
  • 116 keer bekeken

Hallo iedereen,

Ik heb een vraag over problemen met inloggen op een externe bureau van een klant. Ik heb problemen sind kort. Inloggen ging via wifi en nou niet meer. Via bekabeld internet is het geen probleem. Weet er iemand raad mee of zijn er bepaalde instellingen in het modem wat aangepast moeten worden?

Met vriendelijke groeten, Johnny

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@Nikola77, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons hebt gevonden en jouw vraag hier stelt. Onze Community denkt graag met je mee.

Nu heb ik hier zelf eigenlijk geen verstand van, maar ik heb wel even gezocht of ik iets kon vinden over dit probleem. Ik kom daarbij op dit topic op Tweakers uit: Remote desktop werkt over wifi, maar niet via kabel. Daar is het probleem precies andersom: werkt wel via wifi, maar niet via kabel. Daar bleek de oplossing te zitten in de IP-adressen die werden uitgedeeld. Dus misschien is dit een goed topic om eens door te nemen. Hopelijk lukt het hiermee om ook weer via kabel het externe bureaublad te benaderen.

12 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 17, 2025

Welke modem heb je? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 17, 2025

Hallo Arien,

Het gaat zich om ZTE experiabox v10.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 17, 2025

Kan je eens inloggen in het modem, en de beveiligingsinstellingen op Laag zetten? Hopelijk werkt het dan wel, omdat RDP een kwetsbaar protocol is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 17, 2025

Dat heb ik ook al uitgeprobeerd maar helaas werk het niet.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 17, 2025

Heb je al gecontroleerd met een online portscanner of die poort ook echt open staat?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 17, 2025

Daar ben ik niet (meer) zo handig mee. Vroeger deed ik wel wat meer portforwarding tpc/udp. Ik weet niet meer hoe dat moet en welke poort(en) moet het zijn. Kunt u mij een of andere uitleggen in welke hoek moet ik het kijken? Alvast bedankt

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 17, 2025

Gebruik je Windows Extern Bureaublad? Die gebruikt poort 3389.

• September 17, 2025

Dit heeft niets met poortforwarding te maken lijkt mij. Je probeert het toch gewoon lokaal? Niet over internet? Ik lees "WiFi" en "bekabeld". En niets over mobiel of andere lokatie ofzo.

Gebruik je voir WiFi niet het gastennetwerk toch?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 17, 2025

Het gaat zich om dat ik vanuit thuis via vpn inlog op externe bureau van een klant, dus op afstand bedienen van een andere pc. Tot wen maand terug ging probleemloos. Nu ben ik er achter gekomen als ik probeer in te loggen via mijn thuis wifi werk dat niet. Pc of vpn  verbinding laat me niet door. Als ik kabel inplug en wifi uitzet gaat inloggen probleemloos. En ik ben niet ingelog via gatsen  wifi. Die staat bij ons standaard uit.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 19, 2025

Hallo ​@Nikola77, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons hebt gevonden en jouw vraag hier stelt. Onze Community denkt graag met je mee.

Nu heb ik hier zelf eigenlijk geen verstand van, maar ik heb wel even gezocht of ik iets kon vinden over dit probleem. Ik kom daarbij op dit topic op Tweakers uit: Remote desktop werkt over wifi, maar niet via kabel. Daar is het probleem precies andersom: werkt wel via wifi, maar niet via kabel. Daar bleek de oplossing te zitten in de IP-adressen die werden uitgedeeld. Dus misschien is dit een goed topic om eens door te nemen. Hopelijk lukt het hiermee om ook weer via kabel het externe bureaublad te benaderen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 21, 2025

Bedankt iedereen voor meedenken. Probleem is opgelost en het blijkt een schuifknop bij wifi instellingen voor meer veiligheid. Het doet weer zoals het hoort. Topic mag dicht.

M.v.g. Nikola

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Fijn om te horen dat alles weer goed werkt, ​@Nikola77! Bedankt dat je dit nog even liet weten. :)