goedemiddag,
wegens (eigen) ontevredenheid over de afstelopties (binnen in het netwerk) die de experia_box_V10A bied heb ik ervoor gekozen om een router van een 3de-partij aan te schaffen (en de experiaBox dus puur als modum te gebruiken)
van te voren wist ik al (door andere forum berichten door te lezen) dat er redelijk wat obstakels zouden zijn met het V10A model.
oa het inloggen via 192.168.2.254 (wat haast onmogelijk blijkt te zijn) → wat trouwens wel(alleen) lukt met je mobiel (ondanks dat je een gedeelte van de pagina niet kan zien omdat de site, nog steeds, bedoelt is voor desktop-gebruikers. maar daarop werkt het niet, al gebruik je elke browser die je kent)
optie 1)standaard manier van verbinden van de ExperiaBoxV10A_modem met 3dePartij_router (via de WAN-poort en dan syncen) → werkte niet
optie 2) handmatig instellen en gebruik maken van “static-IP”. dit is geloof ik ook de logische optie aangezien jullie (KPN) gebruik maken van een statisch-IP-adres (het 192.168.2.254 adres).
de missende info is dan:
subnet mask: ?
default gateway: ?
DNS server: ?
een paar van deze gegevens zullen per locatie van de klant waarschijnlijk verschillen (stel dat is zo dan zou een prive-mail heel fijn zijn)
optie 3) door het kleine telefoonscherm (waarop ik wel de mogelijkheid had om op 192.168.2.254 in te loggen) heb ik de optie over het hoofd gezien om de ExperiaBoxV10A van “Modem+Router-mode” naar “Modem-mode” te zetten???
graag hoor ik van jullie een antwoord tegemoet
met vriendelijke groeten,
Routertje123
*Admin: topic verplaatst naar juiste board