Skip to main content
Beantwoord

Extra aansluiting op unmanaged switch zorgt er voor dat mijn tv's niet meer werken

• 9 januari 2025
  • 3 reacties
  • 43 keer bekeken

Ik heb een unmanaged switch voor mijn ethernetaansluitingen. Nu heb ik gisteren een extra aansluiting gemaakt voor de ps4. Maar nu geven alle ethernetpoorten aan dat het een onbekend netwerk is. Ik gebruik deze ook voor mijn 2 tv's die nu al 3 jaar gewoon foutloos werken en destijds zijn aangesloten door de kpn monteur.

Al een aantal keren het modem en de switch herstart, maar zonder resultaat. 

Help, want ik kan nu geen tv kijken, aangezien het kastje op ethernet moet worden aangesloten

Beste antwoord door Wouter B

Het probleem lag aan mijn modem. Die werkte niet meer naar behoren. Heb inmiddels een nieuwe gehad van KPN en alles werkt weer. 

Bekijk origineel

• 9 januari 2025

Beste ​@Wouter B de switch kan gewoon kapot zijn of niet aan de tv-instellingen voldoen als je er tv-decoders van KPN op aan wilt sluiten.

De voorwaarde is dat een switch IGMP Snooping ondersteunt voor een storingsvrije tv-ontvangst.

Als je de PS4 weer ontkoppelt van de switch, werkt alles dan weer als voorheen? Zo ja, dan ligt het aan de (bekabeling) van de PS4.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@Wouter B, het probleem kan door meerdere oorzaken ontstaan zijn. Wat gebeurd er als de Playstation niet (meer) is aangesloten op de PS4? Kan er dan wel weer gebruik gemaakt worden van de tv-ontvanger(s)? 
Het kan ook zijn dat er iets mis is met de switch. Er zijn switches waarvan het zeker is, dat als er verschillende apparatuur is aangesloten, deze ook het tv-signaal blijft werken. Deze switches kun je ook via KPN bestellen: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/internet/switches/

• Deelnemer
  • 13 januari 2025

Het probleem lag aan mijn modem. Die werkte niet meer naar behoren. Heb inmiddels een nieuwe gehad van KPN en alles werkt weer. 

Reageer