Skip to main content

Vraag is het veilig om een extra CAT 6 kabel op mijn LG smartTV aan te leggen voor beter internet op de tv? De tv is indirect namelijk ook al met de Experia box v10 aangesloten via het KPN TV kastje.

In het verleden had ik al eens een extra internet kabel op mijn tv aangesloten en toen leek het alsof er problemen waren met elektriciteit (mogelijk soort kortsluiting/ storing). (Ik kan met niet meer herinneren wat er gebeurde, maar het was niet best.)

Sinds ZIGGO al het Europese Voetbal via een app aanbiedt kan ik het niet meer kijken zonder super irritante haperingen. De ZIGGO GO app (nu via WIFI) werkt niet goed en ik wil proberen of die livestream wel goed werkt als ik een ethernet kabel direct in de tv plug vanaf de experia box. (Op mijn iMac werkt die stream namelijk wel zonder haperingen.)

Is het veilig dat mijn tv eigenlijk vanaf twee richtingen op de Experia box/ internet is aangesloten namelijk: via KPN tv-kastje (eerst ethernet en dan via HDMI) en via een directe ethernet kabel.

Ja dat is veilig. Kortsluiting hierdoor krijgen kan niet.

Als je een switch aansluit op de netwerk kabel waar nu je televisie kastje op aangesloten zit. Dan hoef je geen extra kabel te trekken. Let er wel op dat je een switch gebruikt die igmp snooping ondersteunt.

Welkom op de community ​@Campfens, dat kan je inderdaad veilig aansluiten. Het idee van eagle om een switch te gebruiken dacht ik ook aan. Dan kan je het bij de tv verdelen naar de tv-ontvanger en de tv, dat scheelt een 2e lange kabel 🙂

Ik heb inderdaad mijn tv-ontvanger aangesloten via een switch en daarop ook de tv zelf en een soundbar. Werkt prima en zo'n switch is doorgaans niet veel duurder dan een kabel, zeker als je de moeite van het aanleggen ook meerekent. En zoals al gemeld zorg dat de switch IGMP Snooping ondersteunt, zoals de Netgear GS105E, oa via de KPN webshop te bestellen. 

Bedankt voor alle reacties.
Zo’n switch met IGMP Snooping heeft wel weer zijn eigen voeding nodig toch?
Ik ga nog eens kijken wat ik doe… maar dit KPN forum heeft mij goed geholpen!

De Netgear GS105E die Henk noemt heeft inderdaad een eigen voeding. Laat je ons weten hoe je het oplost? 

Reageer