Skip to main content

Ik heb een netwerk met een experiabox. Ik heb hier net een router (level one) aan toegevoegd. Deze is wel te zien in het netwerk maar kan geen verbinding maken met internet. Hoe kan ik dit oplossen?

 

U heeft de WAN poort van die level one verbonden met een LAN poort van de KPN Box? 


Jazeker. Dat heb ik gedaan.

Ik heb het ook nog geprobeerd met een wifiversterker er tussen. Maar dat werkte ook niet.


Heb je het openingsbericht van het topic "Gebruik een eigen router achter de Experia Box" gelezen?


Jazeker. Dat heb ik gedaan.

Ik heb het ook nog geprobeerd met een wifiversterker er tussen. Maar dat werkte ook niet.

Ok. Inloggen op de KPN Box, lukt dat? http://192.168.2.254 Niet dat je er veel aan hebt, maar het is even ter verificatie of dat ding bij de aangesloten apparaten te zien is en of die een ip toegewezen heeft gekregen. Later als het werkt kun je dat ik hier vastzetten, zodat het niet wijzigt en hem eventueel in DMZ zetten. 

Vervolgens... kunt u een pc of laptop op de level one aankoppelen? Bekabeld ... of via WiFi... Welk ip krijgt de pc of laptop dan? In configuratie scherm / netwerkcentrum kun je dat vinden.

Klik op Eigenschappen, naar beneden scrollen, wat staat er achter IPV4 adres?


In het netwerkcentrum zie ik hem staan als ethernet verbinding zonder internettoegang


achter IPV4 staat (TCP/IPv4)