Skip to main content
Vraag

Extra wifi 2.4 GHz netwerk niet zichtbaar op iPhone na aanzetten

• 17 februari 2025
  • 12 reacties
  • 59 keer bekeken

Probeer al dagen de extra wifi 2.4 aan te zetten zodat ik mijn beveiliging camera kan toevoegen.

In de app etc staat hij ook aan, met 2.4 in de naam beschrijving. Echter komt hij niet naar voren als ik mijn wifi zoek. Wel de extra 5 ghz die ik als test deed. Hoe kan dit?

Gebruik een iPhone 13 mini dus moet zeker wel kunnen. Hoe kunnen we dit oplossen?

Heb een modem 12b en heb netjes deze instructies gevolgd: https://community.kpn.com/kennisbank%2Dmodems%2D145/kpn%2Dbox%2D12%2Dextra%2Dwifinetwerk%2Dinstellen%2Dmet%2Dde%2Dfunctie%2Dextra%2Dwifi%2D562445

Hierdoor ook nog steeds niet de wifi versterkers aan kunnen sluiten..

12 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15458 reacties
  • 20 februari 2025

Hoi ​@Lisa92, welkom op onze community! Is het in de tussentijd nog gelukt?
Misschien een domme vraag, maar lukt het wel om de beveiligingscamera in te stellen? De meeste apparaten die alleen werken met 2,4Ghz pakken automatisch de juiste frequentie namelijk.

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 20 februari 2025

Hoi ​@Thomas van KPN 

helaas nog steeds niet gelukt.

Ik moet de camera via een app op de telefoon toevoegen. Ik krijg de 2.4 ghz verbinding maar niet zichtbaar, ook niet op andere apparaten. Terwijl hij wel aanstaat. Advies/hulp wordt zeer gewaardeerd.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15458 reacties
  • 24 februari 2025

Okay, maar als je m daar probeert te koppelen aan je 5Ghz?

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 24 februari 2025

@Thomas van KPN hoe bedoel je? De 2,5 ghz komt niet tevoorschijn als ik op wifi klik op de telefoon. Dus lukt me niet te koppelen. 5ghz werkt die niet op helaas.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15458 reacties
  • 25 februari 2025

Ik bedoel juist het normale 5Ghz netwerk, krijg je daar ook iets van een foutmelding als je probeert te verbinden?

Het splitsen hoort overigens gewoon netjes te werken hoor, misschien dat een reset daarin een eind kan helpen?

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 25 februari 2025

M’n normale netwerk werkt inderdaad niet, krijg ik een foutmelding als ik de camera wil installeren. Ik heb al regelmatig de stekker eruit getrokken.. wat nu?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15458 reacties
  • 26 februari 2025

Ah jammer, Kun je een reset uitvoeren met het reset knopje op de achterkant of via de webinterface? Je zult dan wel alles opnieuw in moeten stellen maar dit zou het wel op moeten lossen

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 26 februari 2025

Zojuist gereset. De wifi naam was nog wel hetzelfde. De 2,4 ghz is nog steeds niet zichtbaar helaas.. wat nu?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Lisa92, ik was dit topic volledig uit het oog verloren. Excuus! Is het in de tussentijd nog gelukt? Heb je nog een oplossing kunnen vinden?

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 27 maart 2025

Hier precies zo.. alles volgens instructies, netjes via de KPN app geprobeerd, ook geavanceerde instellingen dmv inloggen op de router.

ondanks dat de KPN app het 2.4 ghz netwerk actief laat zien, helaas geen waarneembaar wifi netwerk op mijn iphone.

en telkens maar adviseren om de router te resetten is ook een long shot…men geeft al aan dat dat niet helpt.

met het huidige niveau domotica ben je verdorie een halve dag kwijt voordat je de superwifi en alle apparaten weer online hebt..

ps.. voordat de vraag weer wordt gesteld… JA, ik heb het ook al geprobeerd met de superwifi’s uitgeschakeld

geen succes, geen apart 2.4 GHz op de Experia box 12 !

stuur me aub het nieuwste model 🍀 

• Helper
  • 40 reacties
  • 27 maart 2025

Staat het vinkje bij WiFi netwerk zichtbaar aan, anders zie je het idd niet 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 27 maart 2025

Uiteraard 🤭

Reageer