Skip to main content

Goedenmiddag, 

Graag zou ik een extra wifi punt willen aanmaken op mijn KPN box 12 voor mijn slimme apparaten. Echter wanneer ik de 2.4ghz variant inschakel en deze beveilig met wpa 2 ww en vervolgens deze aanpassing opsla. Dan krijg ik de foutmelding dat er iets is misgegaan. Na het refreshen van de pagina zie ik dat hij enkel de inschakeling heeft gedaan, zonder de beveiliging met een wachtwoord.  Ik heb de Box al herstart, dit heeft niet geholpen. Hoe zorg ik ervoor dat ik dit werkend krijg, dus aanpassing van de SSID incl. beveiliging met een wachtwoord? 

Dit lijkt op een bug

U bedoelt dit scherm?

 


Dat klopt


Hallo @Extra Wifi aanmaken mislukt heb je bij de eerste inlog van het modem het advies van het modem opgevolgd om het modemwachtwoord aan te passen en de wifinaam en wachtwoord van de basis wifi aan  te passen en op te slaan?

Zo nee, dan is dat de oorzaak.

Het eerstgenoemde moet gedaan worden om veiligheidsredenen en daarna kun je aanpassingen doen aan de extra wifi en gastwifi.

 


@JanD hoi, het modemwachtwoord heb ik inderdaad bij eerste keer inloggen aangepast. Dit geld ook voor mijn huidige wifi netwerk. Zowel SSID als het wachtwoord heb ik aangepast. 
 

 


Hallo @Extra Wifi aanmaken mislukt zet de extra wifi dan eens uit en weer aan en/of klik eens op reset to default.


Hi @Extra Wifi aanmaken mislukt, hoe staat het er nu voor? Is het gelukt met de tips van @JanD