Skip to main content
Antwoord

Extra Wifi netwerk 2,4 GHz verdwijnt telkens

• July 10, 2025
  • 1 reactie
  • 34 keer bekeken

Loosoft
Helper
Forum|alt.badge.img

Toen KPN voor de eerste keer bij mij het modem installeerde, had ik 2 WiFi netwerken.
De ene was H369AD1526A24 en de andere H369AD1526A50.
Dat heeft jarenlang goed gewerkt.
Totdat vorig jaar ineens H369AD1526A24 was verdwenen!

Dit was ook niet meer terug te toveren.

Ik daarom het extra WiFi netwerk aangezet. Deze kregen automatisch de namen H369AD1526A_EXTRA_2G EN H369AD1526A_EXTRA_5G.

Aangezien de slimme apparatuur op 2,4 GHz moet zitten, heb ik het netwerk H369AD1526A_EXTRA_2G hernoemd naar H369AD1526A24, waardoor alle slimme apparatuur weer ging werken.

Vannacht is dus voor de 3e keer dit netwerk verdwenen en ik opnieuw moest inloggen in mijn modem om die naam weer aan te passen!

Dit alles is erg omslachtig. Ik wil gewoon mijn oude, oorspronkelijke netwerk H369AD1526A24 terug, maar dat schijnt niet te kunnen.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hey ​@Loosoft. We zien dit helaas wel eens gebeuren dat na een update de Extra Wifinetwerken wat van slag zijn. Wat zou moeten helpen is eerst de Experia Box een reset te geven en daarna in te loggen op de webinterface (http://192.168.2.254). Als je dan nog eens handmatig de namen van de Extra Wifinetwerken aanpast, zou het moeten blijven staan. Ik kan mij voorstellen dat het continu aanpassen van de namen wel wat irritant is. 

1 reactie

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 14, 2025

Hey ​@Loosoft. We zien dit helaas wel eens gebeuren dat na een update de Extra Wifinetwerken wat van slag zijn. Wat zou moeten helpen is eerst de Experia Box een reset te geven en daarna in te loggen op de webinterface (http://192.168.2.254). Als je dan nog eens handmatig de namen van de Extra Wifinetwerken aanpast, zou het moeten blijven staan. Ik kan mij voorstellen dat het continu aanpassen van de namen wel wat irritant is. 

Â