Skip to main content

Hallo,

Ik heb bekabeld internet en heb helaas het volgende probleem al best een tijdje:
In de avond schiet mijn ping vaak alle kanten op. Het gaat van 20 naar 100 naar 200 naar 80. Het ene moment kan ik 30 ping hebben, en het volgende opeens weer 80. Ik heb hier onder een voorbeeld van een paar screenshots van teamspeak en in-game. Deze voorbeelden zijn van Duitse servers. Dit probleem ligt bij mijn internet, alle anderen die met deze servers verbonden zijn hebben dit probleem niet. Het is extreem frustrerend om niet eens de simpelste dingen te kunnen doen. 
Teamspeak Screenshot

In-game screenshot

2e ts screenshot

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

 

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

 

De ping wordt hoger omdat het druk is op de gameserver,
of omdat de gameserver in een ander ver land staat.
( of je computer is niet bekabeld en is draadloos. )

Doe maar is een internet speedtest bijvoorbeeld in Nederland en dan in New York.

Bij mij
Nederland: is mijn ping 3 of 4 ms
New York: is mijn ping hoger dan 90 ms

De ping is de tijd hoe lang het duurt van jou computer tot de server data ontvangt.

Info:
1000 ms = 1 sec
100 ms = 0,1 sec
10 ms = 0,01 sec
1 ms = 0,001 sec

Computer kunnen snel communiceren met elkaar


Hoi leon,

Ik snap heel goed wat ping is.

Zoals ik zeg in mijn post, mijn computer is bekabeld. De servers zijn in Duitsland. Ik heb normaal gesproken op de game server zo'n 24 ping, en op de teamspeak zo'n 13 ping.

Nu maakt het inderdaad uit  hoeveel mensen tegelijk op de server  zijn. Maar deze ping problemen spelen zich ook af als ik alleen op de server ben. Ook speelden deze ping spikes zich een paar maanden terug niet af, op precies dezelfde servers, met gevallen waar er veel meer mensen tegelijk op deze servers waren. Dit gebeurd overigens in alle games/teamspeaks waar ik verbinding mee maak. Wat ik je duidelijk wil maken is dat het probleem op geen enkele manier bij de servers ligt.

Toch bedankt

 


Reageer