Skip to main content
Antwoord

Ezviz camera werkt niet op wifi thuis, wel via hotspot, hoe los ik dit op?

• August 25, 2025
  • 20 reacties
  • 161 keer bekeken

Goedemiddag,

ik heb een probleem met mijn camera op onze wifi thuis werkende te krijgen.

Deze camera is van het merk ezviz. 
Heeft altijd naar behoren gewerkt, maar sinds een aantal weken niet meer. 

ik heb hierover contact gehad met kpn telefonisch, modem en wifi versterkers gereset etc. Camera werkte toen weer even maar de volgende ochtend is deze weer offline. ook al een wifi extra aangemaakt in de router en op alleen 2.4 gezet maar ook dit wilt niet werken. 

mijn vriend heeft een tablet met een simkaart, ik heb hier toen een hotspot aangemaakt en blijft de camera wel gewoon continue werken.

wat kan ik nog meer proberen om de camera weer werkende te krijgen?

mvg Linda 

Beste antwoord door Anneke-Anna

@LindaHen Ik lees ook dat je super wifi’s hebt dus wat ik zou doen is, als het toch niet lukt, is alles resetten, dus modem, super wifi’s en de EZVIZ camera en daarna alle stappen stap voor stap doorlopen zonder aanpassingen te doen in de modem.  

Mijn EZVIZ camera’s zijn oude en nieuwere types. 

20 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 25, 2025

Hallo ​@LindaHen , ik denk dat het ook verstandig is om je wifi-kanaal vast te zetten. Binnen de 2,4GHz heb je meerdere kanalen om uit te kiezen.

De Experiabox zal automatisch het beste kanaal kiezen, maar kan dat ook dynamisch wijzigen. De meeste apparaten zoals telefoons hebben daar geen moeite mee, maar er is altijd apparatuur die daar minder blij van wordt.

Je kan bijvoorbeeld kiezen voor kanaal 11 of 5 ipv “auto”.

• Auteur
  • Topper
  • August 25, 2025

Hai ​@XS4-Arjan  

bedankt voor je antwoord.

de extra wifi (zie foto) heb ik al op 2,4 ghz staan. 
maar moet ik dit dan ook bij de andere doen?

en ik kan dus het beste zelf voor een vast kanaal kiezen? En dan bij al onze wifi punten of alleen de extra waar de camera op staat? 

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 25, 2025

Hoi ​@LindaHen , ik denk dat je de kanaalkeuze alleen in het modem zelf kan aanpassen. Ik gebruik zelf geen Experiabox, maar in een wifi-router kan je altijd het kanaal ook instellen.

Het adres van je experiabox is http://192.168.2.254 Daar moet je op inloggen en dan heb je een grotere keuze dan via de app.

• Auteur
  • Topper
  • August 25, 2025

Ja klopt ik heb dit toen de tijd ook allemaal aangepast in de modem zelf. 

ik zal eens even op mijn pc kijken of ik dit kanaal vast kan zetten bij de extra wifi. 

maar het gekke is ook dat het sinds aantal weken opeens is daar voor nooit dit euvel gehad. 

wat gebruik je zelf dan ipv de experia box? 

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 25, 2025

Ik gebruik zelf een Fritzbox.
Het kan bij jou best zijn dat er een update is geweest, waardoor de instellingen zijn gewijzigd. Mede om die reden gebruik ik een Fritzbox :)

• Auteur
  • Topper
  • August 25, 2025

Ja dit zou zomaar kunnen. Maar dat gebeurd natuurlijk automatisch.

Maar vervelend is het wel!

Mijn zusje heeft dezelfde camera en ook kpn, maar nergens last van.

Oké en die fritzbox werkt prima met KPN? en kan deze ook samen met de super wifi punten? 

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 25, 2025

De Fritzbox werkt prima met KPN (je kan ze zelfs huren bij KPN als je wil). Helaas werken de superwifi-punten alleen met de Experiabox en zal je bij Fritz de mesh-boxen moeten kopen. Die verhuurt KPN niet.

• Auteur
  • Topper
  • August 25, 2025

Aha ja duidelijk.

Is dan zonde van onze huidige super wifi punten.

Ik ga het eerst eens proberen met een kanaal vast te zetten of dit misschien werkt.

Kan ik dit kanaal altijd vast laten staan of moet ik deze soms nog eens wijzigen naar een ander kanaal? 

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 25, 2025

Je moet even kijken hoe druk de kanalen zijn, en dan slim eentje kiezen. Je zet hem juist vast zodat je het daarna niet meer hoeft te wijzigen.

• Auteur
  • Topper
  • August 25, 2025

Ik heb het hier nu opgezet, hopen dat dit werkt ​@XS4-Arjan 

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 25, 2025

Ziet er goed uit ​@LindaHen . Benieuwd of het nu beter is/blijft.

• Auteur
  • Topper
  • August 25, 2025

Ik ook ​@XS4-Arjan !

Bedankt voor je antwoorden in ieder geval!😄

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 25, 2025

@LindaHen, mocht het nu niet goed gaan kun je beter de EZVIZ resetten via de resetknop op de camera’s i.p.v. de KPN modem.

Ik heb hier 3 EZVIZ camera’s die probleemloos werken en automatisch de juiste instelling via de app stap voor stap doorlopen. 

• Auteur
  • Topper
  • August 25, 2025

@XS4-Arjan helaas heeft dit alles ook niet mogen baten. De camera is helaas telkens weer offline.

@Anneke-Anna dank je wel voor je bericht. 
ook dit heb ik meerdere malen gedaan, ook de camera helemaal uit de app verwijderen etc. 
maar helaas wilt die opeens niet meer werken op onze wifi, wat heel vreemd is. Want 2 andere camera’s van een ander merk werken wel. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@LindaHen, welkom op onze community!
Ik zie dat ​Arjan en Anneke-Anna al goed meedenken. Ik heb er zelf niet zoveel verstand van maar dit moet echt wel op te lossen zijn. Misschien helpt het ze nog een paar keer te resetten? ​@Anneke-Anna heb jij instellingen op je modem aan moeten passen om dit werkend te krijgen?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 27, 2025

Hoi ​@LindaHen, welkom op onze community!
Ik zie dat ​Arjan en Anneke-Anna al goed meedenken. Ik heb er zelf niet zoveel verstand van maar dit moet echt wel op te lossen zijn. Misschien helpt het ze nog een paar keer te resetten? ​@Anneke-Anna heb jij instellingen op je modem aan moeten passen om dit werkend te krijgen?

Nee, ik heb geen extra instellingen aangepast. Via de app worden de EZVIZ cam’s zonder problemen gekoppeld en wordt er een melding gegeven wanneer er een 2,4 GHz of 5 GHz verbinding nodig is. 

​​​​​​Wat @LindaHen wel zou kunnen checken of er een SD kaart in de cameras zit en deze formatteren ook via de app. 

• August 27, 2025

Bekabeld aansluiten. Camera's via WiFi heb je niks aan. Kwam gisteren dit artikel nog tegen:

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4739637/daniel-gelooft-zijn-ogen-niet-als-hij-in-zijn-auto-stapt-stuur-weg

Vanalles gestolen en er staat niks opgenomen. Geweldig. 

• Auteur
  • Topper
  • August 27, 2025

@Thomas van KPN Bedankt! Heb ik allemaal al meerdere malen gedaan. Ook dit werkt niet.

@Anneke-Anna Misschien heb jij nieuwere types van Ezviz?  Er zit inderdaad een sd kaart in, en heb deze ook inderdaad al meerdere keren geformatteerd, maar dat is lijkt mij het euvel niet als het niet wilt werken op de thuis wifi.

@Marlon92 Helaas kan mijn Ezviz camera niet bekabeld.

@allemaal Het gekke is, mijn vriend had nog een hele oude witte KPN wifi extender, deze hebben wij nu aan de router geplaatst, en de camera hier aan verbonden via wifi…. en dit werkt gek genoeg wel! De camera gaat hierdoor niet meer offline, waardoor ik denk misschien kan die niet met onze nieuwe experia box 12 werken sinds deze laatst geüpdatet is met wifi 6?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • August 27, 2025

@LindaHen Ik lees ook dat je super wifi’s hebt dus wat ik zou doen is, als het toch niet lukt, is alles resetten, dus modem, super wifi’s en de EZVIZ camera en daarna alle stappen stap voor stap doorlopen zonder aanpassingen te doen in de modem.  

Mijn EZVIZ camera’s zijn oude en nieuwere types. 

• Auteur
  • Topper
  • August 27, 2025

@Anneke-Anna Deze heb ik van de week nog allemaal met KPN aan de telefoon gereset. De modem en de super wifi punten en de ezviz camera. Dan werkt de camera echt heel kort, maar soms een uur later en soms een paar uur later is deze camera weer offline. En wat ik in mijn vorige bericht melde werkt de camera dus wel op een oude witte KPN wifi extender.. dus ik laat de camera daar nu maar op aan gesloten, want heb werkelijk alles gedaan om het werkende te krijgen