Skip to main content

Na veel gezeur en gezever heb ik eindelijk mijn Telfort Arcadyan om kunnen ruilen voor (helaas) een drie jaar oude ZTE H369A Experia. Eerlijk is eerlijk eindelijk heb ik nu lekker snel Wifi. Nieuwe klanten van KPN hebben direct snel Wifi (althans dat beweert KPN), maar ik moest dus een half jaar zeuren.

Over de omruilprocedure ben ik echt niet te spreken. Hoe kun je nou een trouwe klant verplichten je huidige modem uit te schakelen en af te koppelen, om naar een afhaalpunt te brengen en daar pas het andere modem mee te krijgen. Geen enkele garantie dat het nieuwe modem werkt, Ik wil alle instellingen naar mijn hand zetten t.b.v. eigen thuisnetwerk configuratie. Wat nu als dit allemaal niet werkt. Hoe lang zit je dan niet zonder internet. Wat als blijkt dat je niet het modem naar eigen inzicht kan configureren. Uit oogpunt van continuïteit is het toch de normaalste zaak van de wereld dat je terug moet kunnen vallen naar de oude situatie en dus het oude modem bij de hand moet hebben, voor het geval dat! Uitermate slechte service.

Ja en dan de ZTE. Al weer drie jaar oud. In vergelijking met de Arcadyan een koelkast. Gelukkig kon ik inloggen op het modem, IP-adres instellen, DHCP-pool configureren, Wifi aanpassen. Daar ben ik blij mee. Maar al drie jaar oud en zo groot en lelijk. Niet echt een modem die je in het zicht wil hangen.

Enfin, ik moest dit even kwijt. Leerpunt! Vraag goed door bij de servicedesk van KPN welk modem je krijgt en verdiep je er in. Eis dat je het oude modem behoudt totdat het nieuwe mode goed werkt. Er valt nog veel te winnen bij KPN. Voor nieuwe klanten doen ze alles en geven cadeau's weg. Maar naar trouwe klanten wordt niet naar om gekeken.

Hoi @Vinfo 
Het is ook bij de klantenservice niet te voorspellen welk modem je krijgt.

En het ruilen van het modem is al een hele tijd standaard dat je het oude gelijk moet inleveren.
De reden is, er verdwijnen teveel modems van de KPN op Marktplaats.

Maar fijn dat je het goed werkende hebt gekregen.
Natuurlijk mag je ook hier je frustratie kwijt, da's geen probleem, soms helpt het als je het van je afschrijft.
Heb je nog moeilijkheden schroom niet om het hier te vragen.


Hier valt dus voor KPN het nodige te verbeteren in de procedure, want voor klantenservice zou het echt bekend moeten zijn welk modem geleverd wordt.

Ik snap dat er klanten zijn die misbruik maken van de situatie. Helaas. Dat zal KPN veel geld kosten en is een treurige constatering waar ook ik niet direct een oplossing voor heb, anders dan die klanten een factuur sturen en afsluiten als er niet betaald wordt.

Aan de andere kant KPN; strooit met kortingen en cadeaus voor nieuwe klanten. Je zou haast een tijdje van provider wisselen om te kunnen profiteren van die korting. Het abonnement van KPN is best duur.

Voor nu heb ik geen problemen meer en ben tevreden.


Vanuit het oogpunt van KPN zijn al hun modems goed en doet het er dus niet toe welk model u krijgt. Afgezien van specifieke functies als pairbonding en sneller internet buitengebied. 

Klanten willen natuurlijk altijd het nieuwste model. Maar als er nog een flinke voorraad is van het iets oudere model, dan moet die ook gewoon op. Om discussies aan de telefoon te vermijden is het gewoon zo gemaakt dat de medewerker geen zicht en geen invloed heeft op welk model je krijgt. Vermoed ik. Zeker weten doe ik het ook niet, maar ik kan me voorstellen dat KPN het wel best vind zo.


Hallo @Vinfo , zelf heb ik ook een Experia V10 en dat is volgens de meeste klanten op het forum, inclusief mijzelf, nog steeds het beste en meest flexibele modem dat KPN/TFT ooit geleverd heeft.

Dus wees blij dat je deze ontvangen hebt.

Â