Skip to main content

Ik heb aan mijn Experia box een USB gekoppeld. Via het Interne netwerk kan ik deze nu benaderen en gebruiken als “NAS". Het schijnt dat je deze ook Remote kunt benaderen via het Wan IP adres. Hoe moet dit worden ingesteld

Hallo @R.Jorritsma , wordt niet ondersteund door KPN.

De usb functie is alleen te gebruikrn om iets op te laden of om een 4G dongle of smartphone aan te sluiten als hotspot bij uitval internet.

 

 


Als ik een USB gebruik als “NAS'’ dan werkt dit gewoon. Volgens de help functie in de experia box zou het wel kunnen werken


Bij de Experiabox v9 werkt dit. Bij de nieuwere Experiaboxen niet meer.

Via het wan ip bereikbaar maken, dat weet ik niet of dat kan. Als het kan, dan zou dat enorm onveilig zijn. Want het protocol wat voor dit "bestanden delen over het netwerk" gebruikt word is zowat al 25 - 30 jaar oud en er zijn al meerdere malen diverse beveiligingsgaten in gevonden. Het op je lokale prive netwerk gebruiken is nog redelijk acceptabel. Maar over internet, dat is heel gevaarlijk. Dit zal mede ook de reden zijn dat de functie op de nieuwere Experiaboxen verwijderd is. Ondanks dat deze wel allemaal een USB poort hebben.


Hallo @R.Jorritsma 

Bij de V10 en V10a gaat dit absoluut niet werken.

Welk merk/type modem heb jij van KPN?

 


@R.Jorritsma . Ik ben nu ook wel benieuwd welke experiabox jij hebt.  :-)


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.