Skip to main content

Hallo,

Ik heb een Wifiversterker ontvangen met daarop de firmwareversie 1.00.15.

Mijn setup bestaat uit totaal 3 wifiversterkers waarvan ik nu problemen heb om de derde aan te sluiten. Dit alles gaat gepaard met een V10 experiabox.

 

Ik heb deze versterker nog niet eerder gebruikt maar omdat ik aan de voorzijde van mijn woning minder bereik had, alsnog gekozen om deze aan te sluiten.

Nu loop ik tegen het probleem aan dat de firmwareversie dus 1.00.15 is en dat deze niet geupdate kan worden 1.00.26v3, terwijl de andere experia wifiversterkers deze wel hebben. Bij het automatisch zoeken naar update, geeft de webinterface aan dat er geen updatebestand beschikbaar is. Volgens het forum (en meerdere medewerkers aan de telefoon) zou een reset de update forceren maar helaas nog niet met resultaat.

Ik kan de firmware update handmatig uitvoeren (gewoon vanuit bestand-verkenner) maar kan nergens het updatebestand vinden. Als ik deze kan installeren ben ik hiermee geholpen en kan ik de versterker opnemen in het MESH netwerk.

 

Wie kan mij hier mee helpen?!

Groet,

Ik wil jullie graag even verwittigen van het feit dat ik vanavond 4!!! medewerkers zowel telefonisch als per chat gesproken heb…

Nu blijkt dat het firmware upgradebestand gewoon via de site te vinden is..

Ik had hiervoor het Telfortforum nodig om dit op te lossen.

Ik ben ZEEER teleurgesteld in de ‘expertise’ van de klantenservice.

 

Voor diegene die het graag willen weten waar dit (op dit moment) te vinden is:

 


Volgens gaat dat updaten automatisch als je hem een paar dagen met rust laat...


Helaas was dat niet mogelijk omdat er voor de oude firmware geen update zichtbaar was.

Gelukkig heb ik, ondanks de ondeskundigheid voor de KPN Klant-u-moet-resetten-tot-u-een-ons-weegt, het zelf alsnog gevonden.


Helaas was dat niet mogelijk omdat er voor de oude firmware geen update zichtbaar was.

Dat deze in de webinterface niet zichtbaar is wil nog niet zeggen dat het automatische update mechanisme niet zou werken.


Oh nu heb ik jouw reactie als antwoord gemarkeerd.. is er een mod die dit even wil aanpassen?


1.00.15? Dat is heul oud, dat hadden de test exemplaren van mij ook. Pas nadat ik van oud naar nieuw glas ging kreeg ik de versie voor 1.00.26

Nick heeft gelijk maar niet altijd gaat alles zoals het moet. Bij de mijne heb ik na meerdere keren via de update knop succes gehad.

Helaas  Nick jij zou toch beter moeten weten, het topic staat vol met verhalen waar het niet naar behoren werkt zelfs niet met de zipfile!

Zie de laatse paar reacties in dat topic.


Oh nu heb ik jouw reactie als antwoord gemarkeerd.. is er een mod die dit even wil aanpassen?

Done:white_check_mark:

Ik wil jullie graag even verwittigen van het feit dat ik vanavond 4!!! medewerkers zowel telefonisch als per chat gesproken heb…

Nu blijkt dat het firmware upgradebestand gewoon via de site te vinden is..

Ik had hiervoor het Telfortforum nodig om dit op te lossen.

Ik ben ZEEER teleurgesteld in de ‘expertise’ van de klantenservice.

Best wel zuur dat de medewerkers die je hierover gesproken hebt, geen van alle op de hoogte waren van dit proces:confused: Dat had natuurlijk anders gemoeten. Top dat je dit uiteindelijk zelf gevonden hebt! Het is nu ook helemaal zoals je het hebben wilt met het Mesh netwerk?


Dank voor jullie reacties.

Alles werkt naar behoren!


Graag gedaan, fijn om te horen @Roffel!