Skip to main content

Ik heb een Deco Mesh netwerk en als ik de tv ontvanger op een mesh punt aansluit krijg ik de foutcode stb-nmc-400 en als ik de ontvanger rechtstreeks aansluit op de kpn modem heb ik dit niet.

Dit netwerk heeft bij Delta altijd probleemloos gewerkt en nooit storing gehad met tv ontvangers van Delta.

Moet ik iets veranderen in het netwerk waardoor ik deze storing niet meer krijg?

Aansluiten via de WiFi versterker wordt niet geadviseerd. Maar opvallend dat het bij Delta wel op die manier wilde werken. 

 

Interesant is dan om te weten met welke snelheid de versterker verbinding heeft over WiFi. Ik zou uitgaan van minimaal een 5Ghz verbinding 3x je Internetsnelheid. 


KPN werkt op de tv ontvangers met IGMP snooping. Delta waarschijnlijk niet.

IGMP snooping werkt alleen als de apparatuur het ondersteund en het juist ingesteld staat. Is het dat niet, dan krijgt u de welbekende stb-nmc-400 error op de tv ontvanger. 

Sommige mensen krijgen het voor elkaar om de tv ontvangers te laten werken op de Deco's, maar meestal word het niets. Als u het toch wilt proberen, dan is de eerste stap: zet de Deco's in accesspoint mode. Vervolgens als het dan nog niet werkt: kijk bij de instellingen of er iets in te stellen is wat betreft IGMP snooping. Misschien kan er ergens een vinkje gezet worden ofzo.


Ik heb het opgelost.

De deco m5 heeft afgelopen week een firmware update gehad en ik kon IGMP na die update aanvinken.

Nu geen problemen meer!