Skip to main content

Hallo, mijn naam is Wilfried en ik heb een beveiligingscamera Hiseeu met Poe.

Doch ik krijg deze code: error code -99993(5109)

Netwerk fout.

 

 

Hallo @Wil1955 , welkom op het KPN forum waar klanten elkaar helpen.

Allereerst: Waar zie je de error?

Vervolgens: Wat heb je precies gedaan? Werkte het eerst wel? Probeer je voor het eerst te verbinden?


Hallo Arjan  ik heb de modem en de mobiel opnieuw opgestart en het probleem is opgelost.


Helaas is het nu weer mis. Ik heb 3 camera's aangesloten op een poe switch.  De camera's worden wel gevonden doch dan volgt : network error 9999-3 

Ik heb de modem opnieuw opgestart, de mobiel ook en de app opnieuw geïnstalleerd doch geen succes.

Heeft iemand nog een tip?


Hallo @Wil1955 

 

Hoe verkrijgen die camera's hun IP adres, via DHCP of heb je het handmatig ingesteld?

Ik heb ergens gelezen dat die fout veroorzaakt kan worden door een foutieve of haperende DNS, als je de camera's handmatig ingesteld hebt zou je moeten kijken of er wel de juiste DNS server ingesteld staat of eventueel een andere DNS server proberen.


Ik heb er niet heel veel verstand van maar alle 3 camera's hebben eigen ip adres eindigen 1.xx ik heb daar zelf niets in verandert. Als ik ze aansluit op PoE switch worden ze wel gevonden maar dan volgt de network error code 9999-3 

Raar, want bij de 1e poging werkte 1 camera wel.

 


Welke modem/router van KPN heb je dan, de witte Experiabox V10 of V10A of een Box12 of 14?

De standaard IP adressen die KPN gebruikt voor het eigen netwerk eindigen op 2.xx, het zou dus zo kunnen zijn dat de camera’s nu een IP adres hebben waardoor ze helemaal geen verbinding met je thuisnetwerk hebben.

Welk merk en type PoE switch heb je?

Welke apparatuur is er nog meer aangesloten op je netwerk behalve die camera's en PoE switch?
 

 


Ik heb de experia box V10 en tp-link  5 port PoE tl-sg1005p  65 w. De tv is aangesloten met kpn ontvanger.


Je hebt zo te zien geen apparatuur die andere IP adressen uitdelen.

Zijn het nieuwe camera's of hebben ze voorheen wel gewerkt?

Als het nieuwe zijn dan denk ik dat er iets fout is gegaan tijdens de installatie waardoor ze blijven hangen op dat 1.xx IP adres.

Je zou ze sowieso eens kunnen resetten en de installatie opnieuw doen volgens de handleiding, wellicht gaat het dan wel goed.


Ja ,ze zijn nieuw. Ik kan er 1 resetten. Die andere 2 hebben geen resetknop.

1 camera heeft gewerkt.....die kan ik resetten en nogmaals proberen. 

Blijft wel ingewikkeld. Ik weet ook niet wat ik nu anders doe dan de 1e keer.

Misschien de ip adressen van de camera aanpassen, maar in de browser gaan die niet open.

Maar bedankt voor de info.

 

 


Toch vreemd dat 1 camera het wel doet na een reset,met 1.xx ip adres en beide andere camera's met 1.xx ip adres niet.  Die laatste 2 hebben ook geen resetknopje. 

Heeft iemand nog een voorstel wat ik kan doen?

 


En het ip adres aanpassen lukt dacht ik ook niet als de camera niet in het netwerk zit.....of zie ik dat verkeerd?


En het ip adres aanpassen lukt dacht ik ook niet als de camera niet in het netwerk zit.....of zie ik dat verkeerd?

Geen idee, ik zie wel zo’n radertje om instellingen te veranderen, maar bij die offline camera is dat waarschijnlijk niet actief.

Kan je ook inloggen op de V10 via http://192.168.2.254 of staat hij toch ingesteld op de 1.xx range en moet je inloggen via http://192.168.1.254 ?

Aks je ingelogd bent op de V10, zie je dan ook alleen die ene camera in het overzicht of geen enkele?


Hoera, alle 3 camera's werken nu. Ik kreeg een tool middels DeviceManage. Ik kon daarmee middels "IP search" alle camera's vinden  met ip adres 1.xx

Met "ResetConfig"  kregen ze alle drie  een nieuw ip adres met 2.xx

Iedereen bedankt voor de hulp.

 


Fijn dat het nu werkt @Wil1955 

Dat was nog een hele klus om het voor elkaar te krijgen.