Skip to main content

Kan iemand mij helpen met het instellen van Fritz!box 7490 voor internet en TV ?  Wat zijn de stappen?

Bij voorbaat hartelijk dank.

Met vriendelijke groet

Jan

Aansluiten, inloggen op het modem en onderaan in het menu links naar wizards en daar de configuratie door lopen 


Kun je iets met deze handleiding... https://nl.avm.de/service/vrije-modemkeuze/fritzbox-op-de-aansluiting-van-kpn-configureren/


Ik ga geen KPN telefonie gebruiken, maar VOIP telefonie van Cheapconnect. 

Daar ik momenteel HD telefonie gebruik via mijn Fritz!box 7490 via de DECT interface, denk ik dat ik me moet beperken tot de modem KPN Box 12 zonder de twee analoge PHONE poorten te gebruiken.

Mijn HD telefoon wensen zou dan kunnen in een GIGASET met een DECT interface gerealiseerd worden, die maximaal 6 DECT telefoon sets kan hanteren. De Fritz!box 7490 kan dan de deur uit.

Dat is wat ik momenteel denk, maar ik hoor graag betere alternatieve oplossingen, als die er zijn.

HD telefonie is beter voor mijn gehoorprobleem.

MVG 

Jan


Is het configureren nog gelukt Jan?


Ja, het advies van AVM gevolgd. Alleen de internet connectie gemaakt met de Fritz!Box 7490 gemaakt. Heb niets erbij hoeven te kopen.  Ook geen Gigaset spullen. Wil KPN Box 12 teruggeven, nooit gebruikt, maar wordt geweigerd. Weer een item op zolder.  Het milieu en natuur is voor KPN blijkbaar niet belangrijk. 

MVG 

Jan

 


Ja, het advies van AVM gevolgd. Alleen de internet connectie gemaakt met de Fritz!Box 7490 gemaakt. Heb niets erbij hoeven te kopen.  Ook geen Gigaset spullen. Wil KPN Box 12 teruggeven, nooit gebruikt, maar wordt geweigerd. Weer een item op zolder.  Het milieu en natuur is voor KPN blijkbaar niet belangrijk. 

MVG 

Jan

 

In het geval van een storing kan KPN de lijn ‘uitlezen’ en eventueel in je modem kijken wat de oorzaak kan zijn. Dat kan wel bij de Experia Box, maar niet met een Fritz!Box. Je moet dan ook de Experia Box aansluiten als je problemen met je internetverbinding hebt. Vandaar dat KPN wil dat je de Experia Box behoudt.

Piet.


@JFAH1947 Ik begrijp die overweging zeker, maar er zijn bepaalde scenarios waarbij we moeten kunnen testen met een modem van KPN zelf. Maar ik zal je feedback terugkoppelen.


 Wil KPN Box 12 teruggeven, nooit gebruikt, maar wordt geweigerd. Weer een item op zolder. 

Als je ooit een storing op je (glasvezel) lijn hebt moet je de Box12 aansluiten. Alleen daarmee kan vanuit kpn de lijn doorgemeten worden. 

Die Box12 zit gewoon in je abonnement. Altijd handig mocht je Fritz stuk gaan ofzo. Toch.