Skip to main content

Ik heb een Fritz!Box 5530 Fiber AON en de internetverbinding werkt naar behoren, alleen kan de TV ontvanger niet opstarten. Foutcode 563.

Moet ik nog specifiek iets configureren voor IPTV (VLAN4)?

Ik heb een Fritz!Box 5530 Fiber AON en de internetverbinding werkt naar behoren, alleen kan de TV ontvanger niet opstarten. Foutcode 563.

Moet ik nog specifiek iets configureren voor IPTV (VLAN4)?

Gewoon kpn profiel inladen en klaar 

Itv moet dan gewoon werken 


Ik heb een Fritz!Box 5530 Fiber AON en de internetverbinding werkt naar behoren, alleen kan de TV ontvanger niet opstarten. Foutcode 563.

Moet ik nog specifiek iets configureren voor IPTV (VLAN4)?

Gewoon kpn profiel inladen en klaar 

Itv moet dan gewoon werken 

Ik had geen KPN profiel, zodoende heb ik er zelf een aangemaakt.


Als je kpn selecteer moet itv werken 


Als je geen kpn kan selecteren

Ga eerst naar systeem regio Zet deze op Nederland 

En reboot hierna kun je bij provider kpn pakken 


Nadat ik een reset naar fabrieksinstellingen heb uitgevoerd en daarna de landinstellingen op Nederland gezet heb, zie ik nu ook de volledige lijst met providers. KPN geselecteerd en inmiddels werkt het naar behoren!


@zeilbood 

Top dat het gelukt is 👍


 


 

Mooie waardes ziet er goed uit 😃


Hi,

 

ik heb hetzelfde probleem lijkt het. Als ik mijn Fritz 5590 direct op de Glas lan poort aansluit, wil mijn KPN Arris niet meer verbinden netwerk en heb ik geen TV, foutcode 563. Alle andere apparaten zijn wel online. Als ik de KPN modem 12 aansluit ipv Fritz, werkt het wel. 
 

Iemand enig idee? Ik heb bewust gekozen voor eigen Fritzbox ipv die huur optie van KPN, maar het zou toch niets mogen uitmaken?


@MKN076

Gaat dit om AON.?


Hi Peter, heb idd AON verbinding

 

Verbindingstype: AON (IEEE 802.3 1000Base-BX10)


Hi Peter, heb idd AON verbinding

 

Verbindingstype: AON (IEEE 802.3 1000Base-BX10)

heb nu Fritz met module direct aangesloten op glas, dus met patch cover.


Hi Peter, heb idd AON verbinding

 

Verbindingstype: AON (IEEE 802.3 1000Base-BX10)

Kun je eens XS4ALL proberen.

 


Hi Peter, heb idd AON verbinding

 

Verbindingstype: AON (IEEE 802.3 1000Base-BX10)

Kun je eens XS4ALL proberen.

 

Nu via XS4all profiel geconnect, maar blijf foutcode 563 behouden. Onder lijninstellingen bij Glasvezelinformatie zie ik wel verschillende opties voor ENABLE FORWARD IGMP of IPTV Transparant, maar aanvinken werkt helaas niet.

Andere suggesties wellicht? ik draai al de laatste lab versie van Fritz software.


Hi Peter, heb idd AON verbinding

 

Verbindingstype: AON (IEEE 802.3 1000Base-BX10)

Kun je eens XS4ALL proberen.

 

Nu via XS4all profiel geconnect, maar blijf foutcode 563 behouden. Onder lijninstellingen bij Glasvezelinformatie zie ik wel verschillende opties voor ENABLE FORWARD IGMP of IPTV Transparant, maar aanvinken werkt helaas niet.

Andere suggesties wellicht? ik draai al de laatste lab versie van Fritz software.

Overigens kan ik wel prima internet op via XS4all.


@MKN076 

Misschien een probleem met het nieuwe platform bij kpn.

Met hun tv+ gedoe.

Geen idee ik zit met mijn Fritzbox 5590 op GPON bij T-Mobile.

Wat je kan proberen terug naar normale versie en dan een reset.

 

 


thanks - ik ga nog even grasduinen. Voor nu toch maar de KPN Experia modem terugzetten en Fritz als WiFi Mesh router inzetten, zodat TV werkt. Thanks en fijne avond!


Ik heb ook eens zitten kijken naar een directe aansluiting,

Bij mijn gegevens kwam ik de volgende melding tegen;

Je glasvezelaansluitpunt vervangen

Uit onze administratie blijkt dat je glasvezelaansluitpunt niet geschikt is voor een eigen NT. Je glasvezelaansluitpunt (FTU) en je NT moeten daarom eerst vervangen worden. Daarna kun je je eigen NT aansluiten.

  • We sturen je eerst een nieuwe NT van KPN toe.
  • We bellen je voor het maken van een monteursafspraak voor het vervangen van je FTU en het monteren van de NT van KPN.
  • De NT van KPN en de monteursafspraak voor het vervangen van de FTU zijn beide gratis.

 

Gaat dit dan een AON worden of Gpon, of zal ik lekker alles zo laten al nu met mijn Fritz box via de FTU van KPN


@vankol

Dan ga je van GPON naar XGS-PON.

Je kunt beter het zo laten heb je geen gedoe.

Of als de ftu zo oud is wordt deze ook vervangen.

 

 


@vankol

Dan ga je van GPON naar XGS-PON.

Je kunt beter het zo laten heb je geen gedoe.

Of als de ftu zo oud is wordt deze ook vervangen.

 

 

Ja dat is waar alles werkt lekker nu :)


@vankol 

Lekker zo laten.

Ik had bij Kpn wel een Fritzbox 5590 op AON.

Die heb ik nu op GPON aangesloten bij Odido. (T-Mobile)

Mijn rede is wat netter in de meterkast.

En dat ik het glasvezel signaal uit kan lezen.

En dat de in mijn geval de Huawei GPON ONT een actief onderdeel is en te benaderen is via vlan 100 door de provider.

Verder heeft het geen toegevoegde waarde.

 

 


Gaat dit dan een AON worden of Gpon

dit is gewoon een AON aansluiting zoals het nu ook zo is.

alleen waarschijnlijk is het nu nog een oude FTU_GN02 welke niet geschikt is om officieel gebruik te kunnen maken van een eigen router. deze FTU wordt dan kosteloos vervangen voor een nieuwe FTU_TK01.

dit is de oude GN02:

 

dit wordt de nieuwe TK01:

 


Ja klopt ik heb die oude versie, ik zie wel wat ik ga doen.


Reageer