Skip to main content

Hoi,

Thuis heb ik een glasvezelverbinding met daaraan een Fritz!box 7590 aangesloten.

Op poort 1 van de Fritz!box heb een Netgear GS105Ev2 aangesloten.

Deze staat bij mijn tv.

Met poort 1 van de Netgear is de Fritz!box verbonden.

Met poort 2 van de netgear is de TV + Box verbonden.

Op poort 3 mijn samsung tv

op poort 4 mijn receiver voor internet radio.

op poort 5 mijn raspberry pi.

Nu is mijn probleem:  als ik de TV+ box opstart uit koude standby dan bevriest steeds mijn beeld.

Dan moet ik een aantal keren zappen voordat het beeld blijft lopen.

Als ik de TV+ box direct op de Fritz!box zonder Netgear aansluit is dit niet het geval dan gaat het in 1 keer goed.

zie hieronder een screenshot van de netgear IGMP intellingen.

als ik de “IGMP Snooping Static Router Port” instel op poort 1 lijkt het wel goed te gaan. Maar kan dit kwaad. Ik snap niet helemaal wat de functie is van deze optie.

 

 

Je kunt bij de IGMP Snooping Static Router Port probleemloos poort 1 invullen, die geeft immers aan wat de route richting de IGMP proxy server. Hiermee worden alleen IGMP join en leave messages Vanaf die poort geaccepteerd. Als er een op één van de andere aangesloten apparaten een IGMP proxy server actief is dan wordt die daarmee buiten werking gesteld.

Ik vind dit overigens wel een hele interessante constatering en ik zou je dan ook willen vragen om eerst nog even een testje te doen en te kijken welk andere apparaat ervoor zorgt dat het beeld bevriest bij koud opstarten.

Zou jij de andere apparaten los kunnen koppelen en één voor één aan kunnen sluiten waarbij telkens de TV+ Box opnieuw koud gestart wordt?

Mijn eerste vermoeden gaat naar de Internet radio en de raspberry pi.


Ik neem aan dat je de laatste firmware van de netgear site erin hebt zitten?

https://kb.netgear.com/000063989/GS105Ev2-Firmware-Version-1-6-0-10

Daarnaast is het ook misschien nog de moeite om overal even te checken of de netwerksettings standaard staan (met name MTU op 1500 op alle devices).


Ik neem aan dat je de laatste firmware van de netgear site erin hebt zitten?

https://kb.netgear.com/000063989/GS105Ev2-Firmware-Version-1-6-0-10

Daarnaast is het ook misschien nog de moeite om overal even te checken of de netwerksettings standaard staan (met name MTU op 1500 op alle devices).

Dat is niet de laatste firmware immers er is al sinds tijden firmware versie 1.6.0.11.

Op de Netgear switches kan je geen MTU size instellen. Dat kan je ook niet op de TV+ Box en naar mijn weten ook niet op de FRITZ!Box.


https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-7590/432_MTU-size-voor-DSL-verbindingen-handmatig-aanpassen/

Het kan niet en ook niet nodig


Ik heb alles losgegooid op de netgear behalve de TV+ Box. Maar dit lijkt nu weinig verschil te maken. Ik probeer het later vandaag nog eens.

De firmware is inderdaad 1.6.0.11 die erop staat.

 


@Harry_Nack Sluit jouw apparaten behalve netgear en tv+box op de Fritzbox, dan kan jij zien in event log van fritzbox welke adressen een foutmelding met IGMP hebben


Ik heb

@Harry_Nack Sluit jouw apparaten behalve netgear en tv+box op de Fritzbox, dan kan jij zien in event log van fritzbox welke adressen een foutmelding met IGMP hebben

Ik heb het geprobeerd, maar ik zie totaal geen IGMP meldingen in de event log van de Fritz!box.