Skip to main content

Ik heb mijn Fritzbox met onbeperkt KPN data abonnement meegenomen naar Frankrijk. Aldaar krijg ik geen connectie met Internet. 

Wat kan ik zelf doen c.q. is het beter mijn abonnement om te zetten naar een andere provider? 

Nb. ik ben niet op MijnKPN, omdat ik geen mobiel toestel had wat deze sim-kaart kon koppelen. Graag hier een afdoende antwoord c.q. beschrijving. 

Met dank

Heb je nog een oplossing weten te vinden @JM098? Dat is lastig te beoordelen. Laat ik starten met te zeggen dat dit geen constructie is die KPN aanbiedt of ondersteuning op geeft. Ik zou dan persoonlijk eens de logs van het apparaat doorspitten om te kijken waar dit spaak loopt. Realiseer je wel dat je in Frankrijk niet dezelfde voorwaarden hebt als in Nederland. Binnen de EU ontvang je 50 GB per maand, dat kan dus vrij rap gaan als je bijvoorbeeld veel streamt.


Nee Remco,

Ik heb geen oplossing gevonden en als ik het goed lees, biedt KPN deze ook niet. Ik zal mijn abonnement moeten opzeggen, helaas. 


En wel bijzonder om te lezen, voor een onbeperkt data abonnement, dat je binnen de EU  50 GB per maand, ontvangt en dat dat dus vrij rap kan gaan. Hoezo onbeperkt? 


En wel bijzonder om te lezen, voor een onbeperkt data abonnement, dat je binnen de EU  50 GB per maand, ontvangt en dat dat dus vrij rap kan gaan. Hoezo onbeperkt? 

Dat kon je weten en dat is bij alle providers zo. Buitenlandse providers willen niet dat hun eigen klanten benadeeld worden omdat bijvoorbeeld buitenlandse toeristen eindeloos gaan streamen.  Daar heeft het netwerk geen capaciteit voor.


En wel bijzonder om te lezen, voor een onbeperkt data abonnement, dat je binnen de EU  50 GB per maand, ontvangt en dat dat dus vrij rap kan gaan. Hoezo onbeperkt? 

Dat doen alle providers, bij Vodafone is het maar 40 GB en bij T-Mobile zelfs 35 GB.
Unlimited is alleen onbeperkt in Nederland.

Lees dit artikel maar eens op de website van de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

Roaming: hoeveel betaal ik voor mobiel bellen en internetten in een ander EU-land?

Daar staat bij punt 3 het volgende.

3. U hebt een abonnement voor onbeperkt internet 

Ook als u onbeperkt internet hebt, kunt u zonder extra kosten in een ander EU-land internetten. Maar niet meer onbeperkt. Er is een limiet aan het aantal GB’s dat u onder uw Nederlandse voorwaarden kunt gebruiken.


Nee Remco,

Ik heb geen oplossing gevonden en als ik het goed lees, biedt KPN deze ook niet. Ik zal mijn abonnement moeten opzeggen, helaas. 

En wel bijzonder om te lezen, voor een onbeperkt data abonnement, dat je binnen de EU  50 GB per maand, ontvangt en dat dat dus vrij rap kan gaan. Hoezo onbeperkt? 

 

Dat is spijtig om te horen maar ik begrijp dat je daar dan een afweging in moet maken. Ik hoop dat je een passende oplossing kunt vinden, mocht je langer in het buitenland verblijven dan is een lokale simkaart wellicht nog een optie.


Probeer eens ipv het KPN profiel met de hand de APN Internet in te vullen in de FRITZ!Box.

Tevens kijken of Roaming toegestaan is in de FRITZ!Box

 

Groet,

AVM GmbH for ICT

Eric