Skip to main content

mijn heren

nu telfortinternet volldig gemuteerd is naar de kpn wil ik in mijn fritzbox 7590 de internettoegang instellen wijzigen  van telfort (dsl )naar de kpn,

uw uitleg hoe ik dat moet doen in mijn fritzbox 7590 is duidelijk en heb ik opgevolgd.

het resultaat is dat “de controle van de internet verbinding niet geslaagd is. de internet aanbieder antwoord niet op PPPoE-Pakketten. herhaal de test op een later tijdstip”helaas zonder succes.” wat doe ik niet goed? 

ben overigens van plan een glasvezelvervinding (hussel abonnement) in 2021 bij de kpn aftenemen en wellicht kan de monteur tegen die tijd deze intenettoegang instellen wijzigen als ik ook de sip gegevens invoeren in mijn fritzbox 7590 met 2 repeaters 2400 en 1750e. vriendelijke groet

 

Pas volgend jaar ergens worden Telfortklanten ook technisch omgezet naar KPN. Alleen mensen die zelf een abo wijziging aangaan zijn, worden eerder omgezet.

Bij Telfort zit internet op VLAN ID 34 en IP configuratie is middels DHCP. Bij KPN is het VLAN ID 6 en PPPoE.


Hallo @k.plantenga , de migratie TFT naar KPN was puur administratief, in de loop van 2021 wordt e.e.a. technisch omgezet.

Dus tot dan gewoon voor de TFT-inxterl8ngen kiezen binnen de FritzBox