Skip to main content

Hi,

Heeft iemand ervaring met het installeren van PWR4U power plug op de wifi van FRITZ!BOX 7590 en Google home.

Krijg het maar niet aan de praat ondanks alle inspanningen en volgen van alle instructies (gebruiksaanwijzing) van zowel de PWR4U als de FRITZBOX 7590. Google home werkt goed, het is dus puur en alleen het werkend krijgend van de PWR4U power plug

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @Blaauwbroek Heb je inmiddels al een antwoord gevonden? Wellicht staat er iets nuttigs in dit algemene topics over de Fritz!box. En wie weet heeft @wjb ook nog wel een goed advies voor je. 

 

 


Is jouw telefoon met exact dezelfde wifi verbonden als de PWR4U pluggen.

Waarschijnlijk gebruiken die PWR4U pluggen alleen 2.4GHz.


Is jouw telefoon met exact dezelfde wifi verbonden als de PWR4U pluggen.

Waarschijnlijk gebruiken die PWR4U pluggen alleen 2.4GHz.

De PWR4U pluggen gebruiken i.d. 2,4GHz. Maar ook de Fritzbox naar alleen 2,4GHz zetten helpt niet.

De gebruiksaanwijzing van de Fritzbox gebruikt om deze op 2,4GHz te zetten (meerde keren)  maar niets.

En als ik pluggen koop die 5 GHz gebruiken is dan het probleem opgelost? Mijn ervaring is dat je (blijkbaar) niet iets moet kopen waar je niet zeker van bent dat het werkt.

Ook het rare is dat andere apparaten die de wifi van Fritzbox gebruiken, alleen de 2,4GHz gebruiken en dat werkt.

Zijn er eigenlijk wel pluggen met 5GHz? Ik zoek dat uit, ondertussen hoop ik dat iemand een oplossing heeft. 


Mijn vraag was of jouw telefoon met exact dezelfde wifi verbonden is als de PWR4U.

Mijn vermoeden is dat de PWR4U tijdens het configureren via die app probeert om met dezelfde BSSID contact te maken als waar de telefoon mee verbonden is.

De BSSID voor 2.4GHz is anders dan die voor 5GHz ookal is de SSID wellicht gelijk en verschilt ook per wifi toegangspunt (router/accesspoint).

Zorg er dus voor dat tijdens het configureren van die PWR4U pluggen jouw telefoon ook met hetzelfde wifi toegangspunt op 2.4GHz verbonden is.

Nadat de PWR4U pluggen eenmaal aangesloten zijn met de wifi kan je rustig weer met 5GHz verbinden.


Om jou vraag te beantwoorden,  ja de mob telefoon is exact met de zelfde wifi verbonden. 

Gebruik de Samsung tap om de pluggen te instellen ,zonder succes. Is het misschien een idee om de tel van wifi af te halen, of de tab, en dan alleen de tel te gebruiken.

U hoort nog van me hoe dat gaat. Kom er vandaag niet aan toe.


Om jou vraag te beantwoorden,  ja de mob telefoon is exact met de zelfde wifi verbonden. 

Dus ook echt via 2.4GHz en niet via 5GHz?

Gebruik je naast de FRITZ!Box nog andere wifi accesspoints?

Een idee zou zijn om 5GHz wifi  uit te zetten en dan de PWR4U pluggen te configureren.

Daarna kan je 5GHz dan gewoon weer aan zetten.


De telefoon is met 2,4ghz verbonden aan de Fritzbox en dat geeft de Fritzbox ook aan. 

De Fritzbox is de enige accesspoint, wel heb ik via een vaste lan (verbinding) met de Fritzbox aan mijn laptop die in de computerkamer staat. Dat is geen probleem lijkt mij. Tot nu toe krijg ik het niet aan de praat. Morgen ga ik weer proberen en alle tips opnieuw proberen. Alles resetten en weer proberen.

Zal dan ook een beeldscherm afdruk proberen te maken van de instelling van Fritzbox 7590, misschien dat iemand iets ziet wat veranderd moet worden.

 

Keep safe. We zijn er nog niet..


Alles resetten heeft geen zin.

Kan je anders eens screenshots plaatsen van de configuratie van de PWR4U pluggen met die app.


Voor zo ver... Ben de hele morgen al bezig geweest met het installeren van PWR4U power plug.  In de instructies (gebruiksaanwijzing)  is vereist dat de Smartlife app wordt gebruikt. De Fritzbox naar 2,4ghz gezet omdat dat een vereiste is van de PWR4U power plug en dan via de Smartlife app de registratie en verificatie mail met code gekregen. Aan alle eisen voldaan die de Smartlife app van mij eist en? NIETS, niet werkend te krijgen. De PWR4U power plug wil niet en kan niet verbinding maken met de app, en dus kan ik ook niet de instelling PWR4U power plug bekijken omdat deze eenvoudig geen wifi verbinding maakt. Meerdere keren poging gedaan zonder succes. Omdat ik het ook niet meer wist, toen maar een andere vergelijkbare Smartlife app geprobeerd, naam Nedis Smartlife app,  maar ook deze werkt niet.

Ben er eigenlijk wel klaar mee, en dat het via de ziggowifi wel en zonder problemen heeft gewerkt. 

Voor de info nog een screenshot van de app mee gestuurd. Voor de duidelijkheid,  ook " switch pairing mode " werkt niet.

 


Wat is de mode van de 2.4GHz op jouw FRITZ!Box? (802.11n of 802.11bgn)

Op welk kanaal staat de 2.4GHz van jouw FRITZ!Box?


Reageer