Skip to main content
Vraag

FTP server inlogproblemen

• 7 februari 2024
  • 30 reacties
  • 2165 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 4 juli 2024

Ik heb na inloggen op mijnmodem.kpn onder firewall het beveiligingsniveau ingesteld op aangepast en een regel toegevoegd met protocol: TCP, doelpoort: 20-21, id: ftp en actie: Accept.

Daarna werkt mijn gewone ftp-verbinding weer. Ftps werkend krijgen is me niet gelukt :-(

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 19 juli 2024

Helaas… ik kan FileZilla nu wel gebruiken en krijg verbinding met de webserver… maar een mappenlijst ophalen veroorzaakt een TimeOut

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2367 reacties
  • 19 juli 2024

Gebruik je passive mode?

Remi-Armand schreef:

Ik heb na inloggen op mijnmodem.kpn onder firewall het beveiligingsniveau ingesteld op aangepast en een regel toegevoegd met protocol: TCP, doelpoort: 20-21, id: ftp en actie: Accept.

Volgens mij is dat ook het hele probleem.

In beveiligingsniveau Medium (Middel) worden poort 20 en 21 geDROPt

Remi-Armand schreef:

Daarna werkt mijn gewone ftp-verbinding weer. Ftps werkend krijgen is me niet gelukt :-(

Ik gebruik nu een FTP verbinding en selecteer daarbij “TLD/SSL Expliciete encryptie”.

Dat werkt prima bij mij.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 18 september 2024
Remi-Armand schreef:

HomeAreaNework schreef:
Remi-Armand schreef:

Volgens mij is dat ook het hele probleem.

In beveiligingsniveau Medium (Middel) worden poort 20 en 21 geDROPt

Remi-Armand schreef:

Ik gebruik nu een FTP verbinding en selecteer daarbij “TLD/SSL Expliciete encryptie”.

Dat werkt prima bij mij.

Dat werkt bij mijn niet.  Is dat onder ipv4 of ipv6? FTP werkt wel weer als ik op low zet.