Skip to main content

Hoi, 

Ik kan niet meer inloggen met de FTP server van verschillende hosting(s), ik krijg telkens een Time-out. 

Twee verschillende FTP porgramma's geprobeerd en zelfde probleem. 

Ik zie wel dat mijn modem een update heeft gehad als ik inlog op de modem zie ik dat de GUI gewijzigd is. 

Weet iemand waar dit aan kan liggen? 

Ik heb na inloggen op mijnmodem.kpn onder firewall het beveiligingsniveau ingesteld op aangepast en een regel toegevoegd met protocol: TCP, doelpoort: 20-21, id: ftp en actie: Accept.

Daarna werkt mijn gewone ftp-verbinding weer. Ftps werkend krijgen is me niet gelukt :-(


Helaas… ik kan FileZilla nu wel gebruiken en krijg verbinding met de webserver… maar een mappenlijst ophalen veroorzaakt een TimeOut


Gebruik je passive mode?


Ik heb na inloggen op mijnmodem.kpn onder firewall het beveiligingsniveau ingesteld op aangepast en een regel toegevoegd met protocol: TCP, doelpoort: 20-21, id: ftp en actie: Accept.
 

Volgens mij is dat ook het hele probleem.

In beveiligingsniveau Medium (Middel) worden poort 20 en 21 geDROPt

 

Daarna werkt mijn gewone ftp-verbinding weer. Ftps werkend krijgen is me niet gelukt :-(

 

Ik gebruik nu een FTP verbinding en selecteer daarbij “TLD/SSL Expliciete encryptie”.

Dat werkt prima bij mij.


Ik heb na inloggen op mijnmodem.kpn onder firewall het beveiligingsniveau ingesteld op aangepast en een regel toegevoegd met protocol: TCP, doelpoort: 20-21, id: ftp en actie: Accept.

Daarna werkt mijn gewone ftp-verbinding weer. Ftps werkend krijgen is me niet gelukt :-(

Ik heb na inloggen op mijnmodem.kpn onder firewall het beveiligingsniveau ingesteld op aangepast en een regel toegevoegd met protocol: TCP, doelpoort: 20-21, id: ftp en actie: Accept.
 

Volgens mij is dat ook het hele probleem.

In beveiligingsniveau Medium (Middel) worden poort 20 en 21 geDROPt

 

Daarna werkt mijn gewone ftp-verbinding weer. Ftps werkend krijgen is me niet gelukt :-(

 

Ik gebruik nu een FTP verbinding en selecteer daarbij “TLD/SSL Expliciete encryptie”.

Dat werkt prima bij mij.

Dat werkt bij mijn niet.  Is dat onder ipv4 of ipv6? FTP werkt wel weer als ik op low zet.


Reageer