Skip to main content
Vraag

FTU_GN01 van KPN aansluiten op Cloud Gateway Fiber

• June 10, 2025
  • 1 reactie
  • 188 keer bekeken

Beste community,

Ik ben een nieuwe klant en net aangesloten op de glasvezel van KPN, die onlangs in de buurt is aangelegd. Ik heb momenteel een Xperia Box 12 met een XGS-PON TK01-aansluiting.

Ik heb gezocht naar handleidingen voor het configureren van een UCG (Unifi Cloud Gateway Fiber), maar het enige wat ik kon vinden waren een paar oude handleidingen voor USG-configuratie, die niet van toepassing zijn op UCG.

Ik vond ook de configuratiehandleiding van KPN over de netwerkinstellingen, die ik heb gevolgd met een paar opmerkingen. - Ik heb alleen VLAN6 ingesteld, wat alleen nodig is voor internet. - Ik ben niet van plan om KPN TV/VoIP te gebruiken, maar ik ga de KPN TV-app gebruiken (met directe internetverbinding). Eigen apparatuur instellen en gebruiken | KPN. 

Mijn geplande configuratie:

Alle configuraties staan ​​klaar en ik ben van plan de overstap aan te vragen voor gebruik op mijn eigen apparaten. Maar voordat ik de overstap via de servicetool uitvoer, wil ik eerst even met je overleggen of ik nog iets over het hoofd zie.

Advies is welkom.

Bedankt.

1 reactie

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hey ​@Sc25. Welkom op de KPN Community! En ook welkom bij de glasvezel-community. 

Goed dat je hier even te rade gaat of je alles goed overdacht hebt wat betreft het gebruik van eigen apparatuur. Ik zelf heb hier te weinig verstand van, maar ik wil nog wel even graag twee topics met je delen waar veel informatie in staat.

Ook vraag ik heel aardig aan ​@Marlon92 en ​@TDN of ze eens mee willen denken in je topic. Misschien weten zij ook nog andere users die hier verstand van hebben.Â