Skip to main content

Als ik UPNP wil aanzetten met de configuratie (Zonder telefonie via Experia Box en eth1 voor TV ontvanger (zip 4 september 2021 16:45).)  Welke external en internal interface dien ik hier dan te selecteren? 

Je hebt dus een EdgeRouter X.

Dat betekent dat de “listen on” op switch0 gezet moet worden en de “outbound interface” op pppoe0.

 

Dezelfde vraag wat betreft Smart Q management. Voor de bufferbloat, wat selecteer ik hier als Wan interface? 

Persoonlijk zou ik geen QoS opzetten, dit werkt eigenlijk altijd averechts aangezien er dan geen sprake meer zal zijn van hardware offloading. Als je het toch wilt doen, de WAN interface is pppoe0.

 

Super bedankt voor de hele snelle reactie! Ik heb de settings gelijk omgezet en uitgeprobeerd. Helaas blijft mijn gameplay nog immer barslecht 😞

 

Ik zal de situatie even verder toelichten. Ik heb vanaf dat ik glasvezel van KPN heb met Pon zwarte kastje (vorig jaar februari) eigenlijk altijd al trammelant met gamen. Heb al meerdere monteurs over de vloer gehad welke niks konden vinden behalve een perfecte lijn. Heb in het afgelopen jaar een hele mooie verzameling met routers opgebouwd om te kijken of het daaraan lag. ( geprobeerd : Experia box V10a, V12, Fritzbox 7590 (2 stuks), Netgear Xr500, Netduma R2, Asus Ax88u zowel met Asus Firmware als Merlin Firmware en dus als laatste de Edgerouter X.  Waarop ik op alle routers alle DNS servers Mtu settings en Qos settings ongeveer al geprobeerd heb. Ook al gekeken of het eventueel aan het beeldscherm zou kunnen liggen. Maar zowel op T.v als op een Ben q Monitor als MSI Monitor blijft het hetzelfde.

 

Ik heb zowel een Xbox series X als een Playstation 5. Beide consoles zelfde probleem. Speel Vooral Fifa. (Nou ja spelen is een groot woord ondertussen wordt het meer irriteren en wil het probleem gewoon zo graag opgelost hebben dat het bijna een obsessie aan het worden is 🙂 )

Heb je eventueel ideeën wat ik nog zou kunnen proberen hierin? Of zou het eventueel toch een overbelaste POP centrale of iets in het KPN netwerk of de routering via AWS kunnen zijn? Alle Ideeën worden zeer op prijs gesteld!

 

Groetjes Nelson

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Super bedankt voor de hele snelle reactie! Ik heb de settings gelijk omgezet en uitgeprobeerd. Helaas blijft mijn gameplay nog immer barslecht 😞

 

Ik zal de situatie even verder toelichten. Ik heb vanaf dat ik glasvezel van KPN heb met Pon zwarte kastje (vorig jaar februari) eigenlijk altijd al trammelant met gamen. Heb al meerdere monteurs over de vloer gehad welke niks konden vinden behalve een perfecte lijn. Heb in het afgelopen jaar een hele mooie verzameling met routers opgebouwd om te kijken of het daaraan lag. ( geprobeerd : Experia box V10a, V12, Fritzbox 7590 (2 stuks), Netgear Xr500, Netduma R2, Asus Ax88u zowel met Asus Firmware als Merlin Firmware en dus als laatste de Edgerouter X.  Waarop ik op alle routers alle DNS servers Mtu settings en Qos settings ongeveer al geprobeerd heb. Ook al gekeken of het eventueel aan het beeldscherm zou kunnen liggen. Maar zowel op T.v als op een Ben q Monitor als MSI Monitor blijft het hetzelfde.

 

Ik heb zowel een Xbox series X als een Playstation 5. Beide consoles zelfde probleem. Speel Vooral Fifa. (Nou ja spelen is een groot woord ondertussen wordt het meer irriteren en wil het probleem gewoon zo graag opgelost hebben dat het bijna een obsessie aan het worden is 🙂 )

Heb je eventueel ideeën wat ik nog zou kunnen proberen hierin? Of zou het eventueel toch een overbelaste POP centrale of iets in het KPN netwerk of de routering via AWS kunnen zijn? Alle Ideeën worden zeer op prijs gesteld!

Ik heb meerdere berichten gezien over hoge latency bij gamen.

Ik denk echter niet dat de oorzaak voor dit issue binnen het thuisnetwerk gezocht moet worden maar hogerop in het netwerk. 

Ik hoop dat KPN jouw vorige bericht kan afsplitsen naar een apart topic en dat topic op zal pakken voor een grondige analyse.


 

Super bedankt voor de hele snelle reactie! Ik heb de settings gelijk omgezet en uitgeprobeerd. Helaas blijft mijn gameplay nog immer barslecht 😞

 

Ik zal de situatie even verder toelichten. Ik heb vanaf dat ik glasvezel van KPN heb met Pon zwarte kastje (vorig jaar februari) eigenlijk altijd al trammelant met gamen. Heb al meerdere monteurs over de vloer gehad welke niks konden vinden behalve een perfecte lijn. Heb in het afgelopen jaar een hele mooie verzameling met routers opgebouwd om te kijken of het daaraan lag. ( geprobeerd : Experia box V10a, V12, Fritzbox 7590 (2 stuks), Netgear Xr500, Netduma R2, Asus Ax88u zowel met Asus Firmware als Merlin Firmware en dus als laatste de Edgerouter X.  Waarop ik op alle routers alle DNS servers Mtu settings en Qos settings ongeveer al geprobeerd heb. Ook al gekeken of het eventueel aan het beeldscherm zou kunnen liggen. Maar zowel op T.v als op een Ben q Monitor als MSI Monitor blijft het hetzelfde.

 

Ik heb zowel een Xbox series X als een Playstation 5. Beide consoles zelfde probleem. Speel Vooral Fifa. (Nou ja spelen is een groot woord ondertussen wordt het meer irriteren en wil het probleem gewoon zo graag opgelost hebben dat het bijna een obsessie aan het worden is 🙂 )

Heb je eventueel ideeën wat ik nog zou kunnen proberen hierin? Of zou het eventueel toch een overbelaste POP centrale of iets in het KPN netwerk of de routering via AWS kunnen zijn? Alle Ideeën worden zeer op prijs gesteld!

Ik heb meerdere berichten gezien over hoge latency bij gamen.

Ik denk echter niet dat de oorzaak voor dit issue binnen het thuisnetwerk gezocht moet worden maar hogerop in het netwerk. 

Ik hoop dat KPN jouw vorige bericht kan afsplitsen naar een apart topic en dat topic op zal pakken voor een grondige analyse.

Wederom bedankt voor de snelle reactie en het meedenken 🙂 . Hopelijk kan er via die weg inderdaad naar een oplossing gekeken worden. 

Groetjes


Goedemiddag, 

 

Helaas heb ik zeer veel problemen met Gamen sinds mijn overstap naar KPN Glas. Ik heb hierover reeds meerdere malen contact gehad met de KPN klantenservice +. Alsmede zelf diverse stappen ondernomen. Als laatste dit getracht op te lossen via een Edgerouter. KPN Superuser Wjb adviseerde mij om KPN toch eens naar het Netwerk te laten kijken. 

 

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Zie onderstaande voor meer info : 

 

Super bedankt voor de hele snelle reactie! Ik heb de settings gelijk omgezet en uitgeprobeerd. Helaas blijft mijn gameplay nog immer barslecht 😞

 

Ik zal de situatie even verder toelichten. Ik heb vanaf dat ik glasvezel van KPN heb met Pon zwarte kastje (vorig jaar februari) eigenlijk altijd al trammelant met gamen. Heb al meerdere monteurs over de vloer gehad welke niks konden vinden behalve een perfecte lijn. Heb in het afgelopen jaar een hele mooie verzameling met routers opgebouwd om te kijken of het daaraan lag. ( geprobeerd : Experia box V10a, V12, Fritzbox 7590 (2 stuks), Netgear Xr500, Netduma R2, Asus Ax88u zowel met Asus Firmware als Merlin Firmware en dus als laatste de Edgerouter X.  Waarop ik op alle routers alle DNS servers Mtu settings en Qos settings ongeveer al geprobeerd heb. Ook al gekeken of het eventueel aan het beeldscherm zou kunnen liggen. Maar zowel op T.v als op een Ben q Monitor als MSI Monitor blijft het hetzelfde.

 

Ik heb zowel een Xbox series X als een Playstation 5. Beide consoles zelfde probleem. Speel Vooral Fifa. (Nou ja spelen is een groot woord ondertussen wordt het meer irriteren en wil het probleem gewoon zo graag opgelost hebben dat het bijna een obsessie aan het worden is 🙂 )

Heb je eventueel ideeën wat ik nog zou kunnen proberen hierin? Of zou het eventueel toch een overbelaste POP centrale of iets in het KPN netwerk of de routering via AWS kunnen zijn? Alle Ideeën worden zeer op prijs gesteld!

Ik heb meerdere berichten gezien over hoge latency bij gamen.

Ik denk echter niet dat de oorzaak voor dit issue binnen het thuisnetwerk gezocht moet worden maar hogerop in het netwerk. 

Ik hoop dat KPN jouw vorige bericht kan afsplitsen naar een apart topic en dat topic op zal pakken voor een grondige analyse.


@Nelsonjo, Ik zie dat jouw berichten zijn afgesplitst naar een apart topic.

Nu is het wachten op een moderator van KPN.


Hi @Nelsonjo! Laten we eens kijken of we de weer aan het rollen kunnen krijgen. Zonder lag. Gezien er al zoveel is gedaan met instellingen en hardware denk ik dat we het best kunnen focussen op de verbinding tussen de servers. Zou je aan kunnen geven of je het probleem alleen hebt met Fifa of ook met andere EA spellen zoals bijvoorbeeld Apex Legends? Zijn er spellen die wel een soepele verbinding hebben? Heb je al geprobeerd een traceroute te doen om te zien of ergens een stuk vertraging is? Ik wil wel aangeven dat dit soort dingen officieel buiten de ondersteuning allen. Dit betekent niet dat ik niet mijn uiterste best ga doen om je te helpen maar wel dat het kan zijn dat ik met sommige dingen minder ervaren ben. :relaxed:


Hi @Nelsonjo, hoe gaat het ondertussen met het gamen? Is er al verbetering in de situatie? Zo niet zou je dan kunnen aangeven wat het antwoord is op de vragen uit het vorige bericht?