Skip to main content

Hoe beperk je de wifi op het gast netwerk? Ik heb mn gewone netwerk en een guest netwerk (op de een of andere manier ook een gast iets maar ik weet niet hoe ik dit weg krijg). Op het guest netwerk zitten vrienden van mijn kinderen en ik wil eigenlijk dat die weinig bandbreedte krijgen… 

Admin: nieuw topic voor vraag aangemaakt, afgesplitst van topic

Hoi @Nanda77, welkom op het KPN forum. Goede vraag stel je hier. De community van KPN kan je daar vast verder mee helpen. Om je goed te adviseren, hebben we nog wat informatie nodig. Welk modem heb je in gebruik? En heb je ook (KPN) Wifi versterkers geinstalleerd?

Met die informatie kunnen we je gerichter helpen :) 


Experia (wit met 1 lampje ad voorkant)


Experia (wit met 1 lampje ad voorkant)

Hallo @Nanda77 De V10a dus???


Ja


Op het guest netwerk zitten vrienden van mijn kinderen en ik wil eigenlijk dat die weinig bandbreedte krijgen… 

Dat kan je niet instellen op de routers van KPN. Dat weet ik bijna wel zeker.


Op het guest netwerk zitten vrienden van mijn kinderen en ik wil eigenlijk dat die weinig bandbreedte krijgen… 

Dat kan je niet instellen op de routers van KPN. Dat weet ik bijna wel zeker.

Hallo @Nick83  en @Nanda77 , bij een V10 kun je dat instellen.

 


Op de versterkers in ieder geval niet. Dus als je de v10 hebt met versterkers, dan heb je nog niets.


Op de versterkers in ieder geval niet. Dus als je de v10 hebt met versterkers, dan heb je nog niets.

Hallo @Nick83 , ik heb op de V10 de wifi draaien inclusief 2 zwarte versterkers.:relaxed:


Op de versterkers in ieder geval niet. Dus als je de v10 hebt met versterkers, dan heb je nog niets.

Hallo @Nick83 , ik heb op de V10 de wifi draaien inclusief 2 zwarte versterkers.:relaxed:

Dan staat WiFi als het goed is uit op de v10.


Op de versterkers in ieder geval niet. Dus als je de v10 hebt met versterkers, dan heb je nog niets.

Hallo @Nick83 , ik heb op de V10 de wifi draaien inclusief 2 zwarte versterkers.:relaxed:

Dan staat WiFi als het goed is uit op de v10.

Hallo @Nick83 ik heb de wifi juist aan staan op de V10 en tevens de wifi op de zwarte wifi-punten, dus totaal 3 actieve wifi punten.

Als je de V10 een keer herstart gaat de wifi weer uit, maar is dus weer aan te zetten naast de Experia wifi-punten. Misschien lukt dat alléén bij de TFT-versie en niet bij de KPN-versie.


Ehhhhh… Het kan dus niet?  Wat ik bedoel is dat het  gastnetwerk bv maar 20% van mijn wifi kan gebruiken en ik zelf de rest 


Hey @Nanda77, ik heb een eigen topic voor je vraag aangemaakt.

Heb je naast de KPN Experiabox V10A  ook nog (KPN) Wifi-versterkers geïnstalleerd? 

In dit informatietopic: Experia Wifi / Superwifi & gastwifi staat daarover het volgende:

De Experia Wifi /Superwifi verplaatsen het verkeer van zichzelf naar de Experia Box via layer 2 bridging verkeer. Dat betekent dat de mogelijkheden om daarop in te grijpen door de EW/SW minder zijn dan bij een gastnetwerk zoals die op de V10 die echt op IP-niveau werkt. 

De 20% beperking speelt dan ook op lokaal wifi interfaceniveau en heeft geen relatie met de daadwerkelijke bandbreedte van je internetverbinding.


Ik heb twee wifi versterkers. Op de eerste en tweede verdieping. De rest van het verhaal is ongeveer chinees voor mij 😱


Ik heb twee wifi versterkers. Op de eerste en tweede verdieping. De rest van het verhaal is ongeveer chinees voor mij 😱

Hallo @Nanda77 , als je de zwarte wifi versterkers hebt kun je daar alleen de gastwifi van aan- of uitzetten en niet verminderen of vermeerderen qua bandbreedte.

Bij de V10a idem dito, maar ik weet niet of je bij de V10a de bandbreedte kunt regelen bij het gastnetwerk, dat weet @Nick83 wèl denk ik.

 


Reageer