Skip to main content

Ik heb een specifiek laptop geblokkeerd op tijd en dag. Dat ging een twee weken goed, maar sinds een paar dagen werkt het niet meer en kan mijn zoon onbeperkt weer Roblox spelen. En dat is niet de bedoeling. Ik heb het weer opnieuw ingesteld maar dat werkt niet meer.


kan iemand mij hierbij weer weg helpen? 
het is een laptop van school. 
(experiabox is de modem)

blijkbaar kan kan kpn me niet helpen.😌

bvd voor de hulp

Tja... dat gaat op basis van MAC adres. Maar een MAC adres van een pc of laptop kan eenvoudig gewijzigd worden.

Er is volgens mij zelfs een privacy functie in Windows waarbij het MAC adres automatisch elke paar minuten veranderd word.

Het kan zo zijn dat uw zoon zelf weet hoe het trucje werkt. Maar het kan ook zo zijn dat deze functie door school is ingeschakeld. 

 


Welk modem is dit en wat voor softwareversie draait daar op?


@Emeswee Zoals @Nick83 schreef kan de blokkade makkelijk omgezeild worden door random mac-adres. 

Use random hardware addresses for all networks:

  1. Select the Start button, then enter settings. Select Settings > Network & internet > Wi-Fi.

  2. Turn on Random hardware addresses.

Use random hardware addresses for a specific network:

  1. Select the Start button, then enter settings. Select Settings > Network & internet > Wi-Fi  > Manage known networks.

  2. Choose a Wi-Fi network, then choose the setting you want for Random hardware addresses.

Je kan ook een gastwifi met tijdsinterval instellen en jouw zoon alleen het wachtwoord van gastwifi geven.


Mijn zoon kan geen Mac adres omzeilen. Hij is daarvoor niet slim genoeg, ik help hem bij computerproblemen. hij speelt alleen maar Roblox en meer niet. Computertaal kent hij echt niet. hij weet niet eens wat een mac adres is.

Gasten netwerk is bezet door mijn Bosch easy control die niet gebruik kan maken van mijn gebruikelijke WIFI

Dat geeft anders teveel problemen met verbinding (thermostaat), teveel uitval en daardoor kan ik deze niet blokkeren op tijden dat hij aan en uit staat op de laptop van mijn zoon.


een opmerking:

Ik zie in het netwerk dat de desbetrefende laptop in het netwerk niet met het WIFI teken staat aangesloten, maar met een LAN, terwijl dat niet zo is. hoe kan dit? de rest van de laptops wel.

denk dat dit het probleem is?

 


Heeft u extra WiFi punten in uw netwerk? WiFi versterkers? Range extenders? Accesspoints?


Alleen een apple time capsule, de laptop zit verbonden op de experiabox netwerk

kan de laptop alleen vanuit experiabox blokkeren zover ik weet.


Alleen een apple time capsule, de laptop zit verbonden op de experiabox

En zend deze een andere netwerk naam uit? Trek anders de stekker van dit ding eens uit het stopcontact. Dan weet u het zeker dat er geen verbinding gemaakt wird via dit ding. Is er dan nog internet op de laptop? 


Welke Experiabox heeft u?

Heeft de laptop nu ook een ander MAC adres? 


ik vind de laptop niet in het rijtje van aangesloten apparaten, pas als ik er op eentje klik vind ik de laptop….met de tijden die je in kan stellen, was eerst anders. kan dus geen mac vinden,

wel op de besbetreffende laptop gevonden.

V10A

 

heb wifi al ontkoppeld van laptop en weer aangezet.

 


Alleen een apple time capsule, de laptop zit verbonden op de experiabox

En zend deze een andere netwerk naam uit? Trek anders de stekker van dit ding eens uit het stopcontact. Dan weet u het zeker dat er geen verbinding gemaakt wird via dit ding. Is er dan nog internet op de laptop? 

Uiteraard heeft dat een andere wifi naam en ik weet dat de laptop er niet op is aangesloten

 


ik vind de laptop niet in het rijtje van aangesloten apparaten, pas als ik er op eentje klik vind ik de laptop 

Wat bedoelt u hiermee? Wat bedoelt u met "eentje"?


ik vind de laptop niet in het rijtje van aangesloten apparaten, pas als ik er op eentje klik vind ik de laptop 

Wat bedoelt u hiermee? Wat bedoelt u met "eentje"?

op de aangesloten apparaten.. daar vind ik de laptop onder niet in de eerste rij. daar kan ik de tijden firewall invullen. geen mac adres bekend van de laptop


ik vind de laptop niet in het rijtje van aangesloten apparaten, pas als ik er op eentje klik vind ik de laptop 

Wat bedoelt u hiermee? Wat bedoelt u met "eentje"?

op de aangesloten apparaten.. daar vind ik de laptop onder niet in de eerste rij. daar kan ik de tijden firewall invullen. geen mac adres bekend van de laptop

Bedoelt u deze pagina? 

U ziet hem ook niet als u op het knopje "Meer" klikt?


ik vind de laptop niet in het rijtje van aangesloten apparaten, pas als ik er op eentje klik vind ik de laptop 

Wat bedoelt u hiermee? Wat bedoelt u met "eentje"?

op de aangesloten apparaten.. daar vind ik de laptop onder niet in de eerste rij. daar kan ik de tijden firewall invullen. geen mac adres bekend van de laptop

Bedoelt u deze pagina? 

U ziet hem ook niet als u op het knopje "Meer" klikt?

mac → firewall → mac filter daar staat de laptop wel bij, maar niet bij vorige blok →overzicht ‘aangesloten apparaten’,

 

 

ik kom er bij door op een van de apparaten te klikken bij ‘ internet toegang beheren’ in blok mac → firewall→ mac filter

 

 


Reageer