Skip to main content
Sticky

Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box
Toon eerste bericht

8853 reacties

Multiedje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 598 reacties
  • 8 juni 2020
wjb schreef:

Het regent klachten over de beeldkwaliteit van de VIP5202 sinds dat KPN die firmware uitgebracht heeft waarop HDR altijd aangezet wordt, ook bij kanalen die helemaal geen HDR zijn (bijna allemaal). Ik ga er eigenlijk vanuit dat dat met die nieuwe firmware wel verholpen zal zijn want anders heeft KPN toch echt een probleem denk ik.

Helemaal mee eens wjb, als je nu naar mijn beeld kijkt via de decoder is het om te janken. ik denk steeds dat het aan de wijn ligt;-) het is echt drama. Vanavond had mijn vrouw NPO plus aanstaan via de App en dat was ,buiten de serie om, een verademing. 

Maar goed ik wacht de beta firmware even af en anders is het toch via de iTV app of Canal digital testen voor 1 maand.

Multiedje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 598 reacties
  • 8 juni 2020

@wjb

Nog een ander dingetje (als tip). Ik heb dit weekend de Sophos firewall SW getest, wat prima werkt En zag dat er verkeer vanuit mijn Foscam IP camera's via port 10001 naar servers in Duitsland gaan (leaseweb). Jij gebruikt deze foscam camera's volgens mij ook. Ik heb alle poorten uitstaan op de foscam camera's maar deze blijven pingen naar de Duitse server. Op de ER4 heb ik nu de uitgaande port 10001 WAN_OUT op DROP staan en de rule loopt aardig vol.

Mogelijk zie jij dat verkeer ook, wat op diverse fora staat beschreven, ondanks je de poorten op de camera dicht of uit zet. 

• Topper
  • 29 reacties
  • 9 juni 2020

Hoi,

Er lijken toch nog problemen te zijn met de tv. Opnemen werkt niet, groene knop terugkijken niet en hij lijkt soms traag te zijn met wisselen van de zenders.

Is dit allemaal gerelateerd aan het ontbreken van gescheiden vlans? Wat is de eenvoudigste manier op dit op te lossen? Eth1 (itpv ontvanger) uit de switch0 configuratie halen? 

https://pastebin.com/T96NAhrA Nogmaals mijn config.

Alvast bedankt.

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74549 reacties
  • 9 juni 2020
fuuv schreef:

Is dit allemaal gerelateerd aan het ontbreken van gescheiden vlans?

Nee, je hoeft geen aparte vlans te gebruiken.

Hoeveel TV ontvangers heb je?

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74549 reacties
  • 9 juni 2020
Multiedje schreef:

Mogelijk zie jij dat verkeer ook, wat op diverse fora staat beschreven, ondanks je de poorten op de camera dicht of uit zet. 

Nee, ik meet geen verkeer op poort 10001.

Gebruik je de DDNS functionaliteit van jouw Foscam camera?

• Topper
  • 29 reacties
  • 9 juni 2020
wjb schreef:
fuuv schreef:

1tje in de woonkamer.

obelisk
Wijsgeer
  • 1005 reacties
  • 9 juni 2020
fuuv schreef:

Er lijken toch nog problemen te zijn met de tv. Opnemen werkt niet, groene knop terugkijken niet en hij lijkt soms traag te zijn met wisselen van de zenders.

Heb je ‘quick leave’ aan staan bij de igmp proxy?

• Topper
  • 29 reacties
  • 9 juni 2020
obelisk schreef:
fuuv schreef:

Nee lijkt het niet op.

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74549 reacties
  • 9 juni 2020
fuuv schreef:
obelisk schreef:
fuuv schreef:

Nee lijkt het niet op.

• Topper
  • 29 reacties
  • 9 juni 2020
Staat met een plusje.

obelisk
Wijsgeer
  • 1005 reacties
  • 9 juni 2020

Het lijkt me dat het plusje alleen is om het menu uit te klappen.

Multiedje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 598 reacties
  • 9 juni 2020
wjb schreef:
Multiedje schreef:

Nee, ik meet geen verkeer op poort 10001.

Gebruik je de DDNS functionaliteit van jouw Foscam camera?

Nee ik gebruik geen DDNS, alles staat uit behalve de nodige IP en subnet maar veel functies die je uitzet op de cameras doen niets. Ook unifi maakt gebruik van poort 10001 maar deze kwam niet naar boven in de firewall, alleen de 2 IP camera’s . Zal vandaag nog even een screenshot sturen van mijn DROP op Wan. Als die Sophos firewall niets had gedecreteerd dan had ik het niet gezien, vond het alleen opmerkelijk gezien alle vinkjes om naar buiten te gaan uitstaan

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74549 reacties
  • 9 juni 2020
obelisk schreef:

Nee, dat is om een optie aan of uit te zetten.

Naast "disable-quickleave" moet dus een plusje staan.

• Topper
  • 29 reacties
  • 9 juni 2020
obelisk schreef:

Volgens mij is deze om de functionaliteit aan te zetten. Het driehoekje/pijltje links is voor het menu uit te klappen.

De quickleave functie moet uit staan toch?

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74549 reacties
  • 9 juni 2020
fuuv schreef:

De quickleave functie moet aan staan en dat betekent dat hij dus niet disabled moet zijn en dat betekent dat er een plusje naast "disable-quickleave" moet staan.

obelisk
Wijsgeer
  • 1005 reacties
  • 9 juni 2020

Ingewikkeld hoor, doe mij maar gewoon een vinkje. :wink:

• Topper
  • 29 reacties
  • 9 juni 2020
wjb schreef:
fuuv schreef:

De quickleave functie moet aan staan en dat betekent dat hij dus niet disabled moet zijn en dat betekent dat er een plusje naast "disable-quickleave" moet staan.

Yes, zoals in de screenshot klopt het dus.

Toevallig nog een andere suggestie?

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74549 reacties
  • 9 juni 2020
fuuv schreef:

Toevallig nog een andere suggestie?

Zeker, maar daar kom ik zo even op terug.

obelisk
Wijsgeer
  • 1005 reacties
  • 9 juni 2020

Dus, ‘disable-iets’ moet op ‘+’ staan om te enablen? Dat gaat mijn booleanse logica te boven.

Logisch gezien moet je een disable functie disablen (-) om hem te enablen … toch? Afijn, die programmeur mag gekielhaald worden.

Even anders, wat verstaat @fuuv onder ‘traag wissellen van zenders’. De die Arris hier is daar ook met de v10a niet echt een koploper in.

• Topper
  • 29 reacties
  • 9 juni 2020
obelisk schreef:

Dus, ‘disable-iets’ moet op ‘+’ staan om te enablen? Dat gaat mijn booleanse logica te boven.

Logisch gezien moet je een disable functie disablen (-) om hem te enablen … toch? Afijn, die programmeur mag gekielhaald worden.

Even anders, wat verstaat @fuuv onder ‘traag wissellen van zenders’. De die Arris hier is daar ook met de v10a niet echt een koploper in.

Nou dat is niet even 2 seconden ofzo. Eerder 20+. En dat is naast de functionaliteiten van groene knop terugkijken en gescheduled opnemen wat niet werkt. 

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74549 reacties
  • 9 juni 2020
obelisk schreef:

Dat plusje staat niet om aan te geven dat de quickleave enabled is maar om de quickleave te gaan disablen.

Door op het plusje te drukken voeg je de bijbehorende instelling dus toe aan de configuratie.

Door op een minnetje te drukken verwijder je de bijbehorende instelling dus uit de configuratie.

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74549 reacties
  • 9 juni 2020
fuuv schreef:
wjb schreef:
fuuv schreef:

1tje in de woonkamer.

1. Maak een tweede DHCP server aan met de naam IPTV zoals onderstaand.

1. Verwijder eth1 uit switch0.
  2. Zet het IP adres van de DHCP Server IPTV op eth1.
  1. Verwijder switch0 uit de IGMP proxy.
  2. Voeg eth1 toe aan de IGMP proxy.
  1. Pas de Source NAT Rule t.b.v. IPTV aan zodat het subnet van jouw TV ontvanger binnen het Src address valt.

2. Zet de TV ontvanger uit en weer aan. Deze zal nu een IP adres krijgen in de reeks 192.168.4.x en de IGMP multicasts zullen niet meer op de switch komen.
  1. Post je configuratie bestand opnieuw zodat we hem kunnen "controleren". :wink:

• Topper
  • 29 reacties
  • 9 juni 2020

Thanks! Ik heb de wijzigingen doorgevoerd. 

https://pastebin.com/yEwqCUJ5 de config.

Echter werkt het nu geheel niet meer na een herstart van de tv onvanger.

obelisk
Wijsgeer
  • 1005 reacties
  • 9 juni 2020
fuuv schreef:

Thanks! Ik heb de wijzigingen doorgevoerd. 

https://pastebin.com/yEwqCUJ5 de config.

Echter werkt het nu geheel niet meer na een herstart van de tv onvanger.

Klopt die NAT rule voor iptv nog wel nu je de TV ontvanger in een ander subnet hebt zitten?

• nat {                                                                      
        rule 5000 {                                                                         description IPTV                                                                 destination {                                                                       address 213.75.112.0/21                                                     }                                                                               log disable                                                                     outbound-interface eth0.4                                                       protocol all                                                                     source {                                                                             address 192.168.2.0/24                                                       }                                                                               type masquerade                                                    

}                

• Topper
  • 29 reacties
  • 9 juni 2020

Dat denk ik niet inderdaad.

Deze aanpassen:

In: 

Klopt dit zo?

Reageer