Skip to main content
Sticky

Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box
Toon eerste bericht

8834 reacties

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74462 reacties
  • 29 augustus 2020
PKr schreef:

Echter gisteravond kreeg ik een nieuwe update. Nu kan ik alleen nog maar neer NPO1 kijken. Alle andere zenders bevriezen na een paar seconden. Gaan dan weer twee tellen verder en bevriezen dan weer.

Sluit ik mijn V10A weer aan met alleen een TV-ontvanger, dan werkt alles weer OK.

Welke software versie staat dan nu op jouw TV ontvanger?

Welk type TV ontvanger heb je?

Wat als je in de cli het commando restart igmp-proxy geeft, werkt het dan wel weer goed?

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 29 augustus 2020
wjb schreef:
PKr schreef:

Echter gisteravond kreeg ik een nieuwe update. Nu kan ik alleen nog maar neer NPO1 kijken. Alle andere zenders bevriezen na een paar seconden. Gaan dan weer twee tellen verder en bevriezen dan weer.

Sluit ik mijn V10A weer aan met alleen een TV-ontvanger, dan werkt alles weer OK.

Welke software versie staat dan nu op jouw TV ontvanger?

Welk type TV ontvanger heb je?

Wat als je in de cli het commando restart igmp-proxy geeft, werkt het dan wel weer goed?

Hallo,

Helemaal geweldig! Commando “restart igmp-proxy” heeft het probleem opgelost. Hoe eenvoudig kan het zijn. Hopelijk geen wekelijkse actie.

Voor de volledigheid:
Type TV ontvanger = Arris VIP2952
Software versie = 8.0.102_2

Thnx!

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74462 reacties
  • 29 augustus 2020
PKr schreef:

Hopelijk geen wekelijkse actie.

Heb jij de onderstaande route in de routing tabel staan?

Het IP adres 10.252.160.1 mag anders zijn maar het moet wel een kernel route zijn.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 29 augustus 2020
wjb schreef:
PKr schreef:

Hopelijk geen wekelijkse actie.

Heb jij de onderstaande route in de routing tabel staan?

Het IP adres 10.252.160.1 mag anders zijn maar het moet wel een kernel route zijn.

Ja, deze regel staat in:

• Topper
  • 11 reacties
  • 31 augustus 2020

Hoi allemaal. Ik had het allemaal prima werken met een EdgeRouter 4, tot dit weekend de stroom er af ging. Internet werkt nog prima, maar ik krijg nu steeds foutcode 561 bij het opstarten van het TV kastje.

Ik snap er helaas net niet genoeg van om te begrijpen hoe ik de oorzaak kan vinden. Alle hulp meer dan welkom :-/

Configuratie hier

Ik heb ook een paar unifi switches tussen de EdgeRouter en het TV kastje.

Groeten & super bedankt alvast voor alle pointers,

Daniel

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74462 reacties
  • 31 augustus 2020

Heb je na het opstarten van de EdgeRouter de IGMP proxy server al een keer opnieuw gestart m.b.v. het cli commando "restart igmp-proxy".

• Topper
  • 11 reacties
  • 31 augustus 2020

Hmm. "restart igmp-proxy" had ik al geprobeerd. Maar nogmaals gereboot en na een paar keer fout 843 (geen IP???) werkt het. Niet meer aankomen…

• Topper
  • 33 reacties
  • 2 september 2020

Kun je ook openVPN opzetten in de router of is dat niet aan te raden? Ik wil graag mijn plex server en deluge achter de VPN hebben. Deze programma’s draaien op een synology NAS.

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74462 reacties
  • 2 september 2020
Bounto schreef:

Kun je ook openVPN opzetten in de router of is dat niet aan te raden? Ik wil graag mijn plex server en deluge achter de VPN hebben. Deze programma’s draaien op een synology NAS.

Je kunt ook een openVPN server ook op de EdgeRouter installeren. Er is echter geen hardware offloading mogelijk voor verkeer via de VPN tunnel. Als je veel data via die VPN tunnel laat lopen dan kan de VPN tunnel beperkend worden.

Zelf heb ik de OpenVPN server op mijn Synology NAS draaien.

• Topper
  • 33 reacties
  • 2 september 2020
wjb schreef:
Bounto schreef:

Je kunt ook een openVPN server ook op de EdgeRouter installeren. Er is echter geen hardware offloading mogelijk voor verkeer via de VPN tunnel. Als je veel data via die VPN tunnel laat lopen dan kan de VPN tunnel beperkend worden.

Zelf heb ik de OpenVPN server op mijn Synology NAS draaien.

Ik heb openvpn via expressvpn aan gezet in de synology nas, maar plex kan dan geen verbinding naar buiten meer maken. Staat hardware offloading nu wel aan in de instellingen die ik van jou heb?

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74462 reacties
  • 2 september 2020
Bounto schreef:

Staat hardware offloading nu wel aan in de instellingen die ik van jou heb?

Ja, die wordt in het configuratie aangezet.

Bounto schreef:

Ik heb openvpn via expressvpn aan gezet in de synology nas, maar plex kan dan geen verbinding naar buiten meer maken.

Ik weet niet op welk adres je vervolgens de plex server wilt benaderen, maar als de cliënt een VPN verbinding opgezet heeft met de Synology dan zal je het LAN IP adres moetrn gebruiken.

Als de cliënt geen VPN verbinding heeft dan moet het gewoon zoals voorheen blijven werken.

• Topper
  • 33 reacties
  • 2 september 2020
wjb schreef:
Bounto schreef:

Staat hardware offloading nu wel aan in de instellingen die ik van jou heb?

Ja, die wordt in het configuratie aangezet.

Bounto schreef:

Ik heb openvpn via expressvpn aan gezet in de synology nas, maar plex kan dan geen verbinding naar buiten meer maken.

Ik weet niet op welk adres je vervolgens de plex server wilt benaderen, maar als de cliënt een VPN verbinding opgezet heeft met de Synology dan zal je het LAN IP adres moetrn gebruiken.

ALs de cliënt geen VPN verbinding heeft dan moet het gewoon zoals voorheen blijven werken.

Ik heb heel eerlijk gezegd geen flauw idee wat je bedoelt.

Ik heb in de Synology Nas succesvol verbinding met een expressvpn server en heb voor de rest de instellingen zo gelaten in de router als ze waren, dezelfde port staat gewoon nog open als die ik ook in Plex heb open staan.

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74462 reacties
  • 2 september 2020
Bounto schreef:

Ik heb in de Synology Nas succesvol verbinding met een expressvpn server en heb voor de rest de instellingen zo gelaten in de router als ze waren, dezelfde port staat gewoon nog open als die ik ook in Plex heb open staan.

Aha, je hebt zeker in het Configuratiescherm bij Netwerk een VPN profiel aangemaakt.

Dat gaat niet werken. 

Je zult op de Synolgy NAS een OpenVPN server moeten configureren.

De PC, telefoon, tablet waarmee je van jouw plex server gebruik wilt maken zal je moeten voorzien van de OpenVPN cliënt zodat deze een VPN verbinding met jouw VPN server op de Synology NAS kan maken.

• Topper
  • 33 reacties
  • 2 september 2020
wjb schreef:
Bounto schreef:

Aha, je hebt zeker in het Configuratiescherm bij Netwerk een VPN profiel aangemaakt.

Dat gaat niet werken. 

Je zult een OpenVPN server moeten configureren en de PC, telefoon, tablet waarmee je van jouw plex server gebruik wilt maken moeten voorzien van de OpenVPN cliënt zodat deze een VPN verbinding met jouw VPN server op de Synology NAS kan maken.

Dan ga ik dat nog even een keer uitzoeken.

Kun je mij misschien nog ergens anders mee helpen?

Ik krijg met geen mogelijkheid een port open in transmission, waar dat voorheen met mijn asus router wel lukte. Heb meerdere poorten geprobeerd, mijn plex reageert er wel op. Als ik naar een website ga om de port te checken, zegt de website dat de port gewoon open staat. Moet ik voor torrenting nog iets anders doen in de router?

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74462 reacties
  • 2 september 2020
Bounto schreef:

Ik krijg met geen mogelijkheid een port open in transmission, waar dat voorheen met mijn asus router wel lukte. Heb meerdere poorten geprobeerd, mijn plex reageert er wel op. Als ik naar een website ga om de port te checken, zegt de website dat de port gewoon open staat. Moet ik voor torrenting nog iets anders doen in de router?

Kan jij eens screenshots plaatsen van de port-forwarding(s) die je gemaakt hebt.

Heb je de "Auto firewall" aan staan?

• Topper
  • 33 reacties
  • 2 september 2020
wjb schreef:
Bounto schreef:

Kan jij eens screenshots plaatsen van de port-forwarding(s) die je gemaakt hebt.

Heb je de "Auto firewall" aan staan?

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74462 reacties
  • 2 september 2020

Als dat de poorten zijn die nodig zijn dan zou het gewoon moeten werken.

• Topper
  • 33 reacties
  • 2 september 2020
wjb schreef:

Als dat de poorten zijn die nodig zijn dan zou het gewoon moeten werken.

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74462 reacties
  • 2 september 2020

Dus er is verbinding op poort 57295.

Welke port-checkers heb je gebruikt?

• Topper
  • 33 reacties
  • 2 september 2020
wjb schreef:

Dus er is verbinding op poort 57295.

Welke port-checkers heb je gebruikt?

https://www.canyouseeme.org/

Maar transmission geeft nog steeds aan dat de port “closed” is, zoals je in de tweede screenshot kunt zien.

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74462 reacties
  • 2 september 2020

Ik weet niet hoe transmission werkt TCP poort 57295 staat in jeder geval open.

ALs transmission UDP gebruikt dan zegt de port-forwarding dat die ook open zou moeten staan maar het kan nog zijn dat de firewall van de 192.168.2.6 dit tegenhoudt.

• Topper
  • 33 reacties
  • 2 september 2020

Op de nas heb ik de firewall uitgezet, dus die zou eigenlijk niks meer kunnen blokkeren.

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74462 reacties
  • 2 september 2020

Heb je ook de lijst van geblokkeerde IP adressen bekeken?

markstam
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 30 reacties
  • 5 september 2020

Tijd afwezig geweest hier maar ik heb nog steeds problemen met stilstaand tv….

Ik heb een Edgerouter 4 gekocht ter vervanging van mijn Edgerouter X en ik heb de Netgear GS105e vervangen voor de GS105eV2. Vanuit de NTU gaat het de Edgerouter in en dan vanuit eth1 naar de GS105eV2 vanuit daar word het verdeeld door het huis naar IPTV kastje en diverse andere apparatuur met ethernet. Ik heb een volledige clean install gedaan en vervolgens de config uit de begintopic geinstalleerd. Opgestart restart igmp-proxy gedaan maar na een 2 minuten kijken geeft de tv alweer een melding dat er gezapt moet worden en hangt het beeld… IGMP snooping staat aan in de netgear. Er zitten in het netwerk nog wel 2 andere netgear gs105e (versie 1) maar ook daarin staat IGMP snooping gewoon aan.

Ik weet het echt niet meer… Is er iets anders wat stoort?

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74462 reacties
  • 5 september 2020

Als je alleen de TV ontvanger op de GS105Ev2 aansluit, heb je dan ook last van dit fenomeen?

Kan je eens een screenshot plaatsen van de IGMP snooping instellingen op de GS105Ev2?

Reageer