Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb sinds kort een een WD home DUO met de experiabox 10 maar kom er van buitenaf niet op. Intern wel een IPadres zowel IPV4 als IPV6.

 

  • Poort netjes in de port forward open gezet (In een application groep gezet). Heb zelfs een application groep aangemaakt met alle poorten (1 t/m 65535) open op 8085 na..
  • DHCP lease vastgezet
  • apparaat staat in de UPNP
  • Direct aan de modem gekoppeld
  • Voor de zekerheid een andere WD home duo aangevraagd, dacht dat het een hardware probleem was. (maar nu dus hetzelfde probleem).
  • Zitten knutselen met DMZ en ISP DNS maar werkt ook niet.

Ik zie het niet, iemand nog ideeen?

Hi @Erwin123456! Helaas is dit iets waar ik persoonlijk geen kaas van gegeten heb. Wat ik nog voor je kan doen is onze kennisbankpagina over Port Forwarding op de V10 aangeven. Maar voor zover ik in je bericht zie doe je daar alles goed. 

Wellicht toch contact opnemen met de klantenservice van WD


Heb zelfs een application groep aangemaakt met alle poorten (1 t/m 65535) open op 8085 na..

apparaat staat in de UPN

Zitten knutselen met DMZ en ISP DNS maar werkt ook niet.


Typisch instellingen, om te proberen zo snel mogelijk hackers binnen je thuisnetwerk te krijgen,
en systemen met malware en botnets te besmetten. Of bijv. data op PC's te laten versleutelen omdat je zo laconiek met internet veiligheid omgaat.

Je mag hopen dat instellingen verkeerd staan en het nu niet werkt.


Wat bedoel je met "apparaat staat in de UPNP"?

Ik neem aan dat je bedoelt dat UPnP aan staat op de V10 en dat de WD home DUO ingesteld is om UPnP te gebruiken.

Als dat zo is, dan zouden er juist geen port-forwardings gemaakt hoeven te worden.

Overigens zou ik je af willen raden UPnP te gebruiken.

Welke poorten wil je beschikbaar maken om die WD te benaderen?


Hi @Erwin123456! Helaas is dit iets waar ik persoonlijk geen kaas van gegeten heb. Wat ik nog voor je kan doen is onze kennisbankpagina over Port Forwarding op de V10 aangeven. Maar voor zover ik in je bericht zie doe je daar alles goed. 

Wellicht toch contact opnemen met de klantenservice van WD

Die lijken het zelf niet te snappen. Heb contact gehad maar anders dan herhalingen krijg ik niet. Vervolgens was mijn device defect (volgens hun).. Nou hij werkte prima alleen kon geen connectie krijgen met hun backend. Nu zijn ze daar een aantal maanden geleden gehackt en lijkt het er volgens velen op dat het niet meer gaat werken voor nieuwe apparaten. DUs de bel teruggestuurd en nu aan het kijken naar een Qnapp of Synology,


Heb zelfs een application groep aangemaakt met alle poorten (1 t/m 65535) open op 8085 na..

apparaat staat in de UPN

Zitten knutselen met DMZ en ISP DNS maar werkt ook niet.


Typisch instellingen, om te proberen zo snel mogelijk hackers binnen je thuisnetwerk te krijgen,
en systemen met malware en botnets te besmetten. Of bijv. data op PC's te laten versleutelen omdat je zo laconiek met internet veiligheid omgaat.

Je mag hopen dat instellingen verkeerd staan en het nu niet werkt.

I know, heb het ook direct weer dicht gezet, maar was ff een test.


Wat bedoel je met "apparaat staat in de UPNP"?

Ik neem aan dat je bedoelt dat UPnP aan staat op de V10 en dat de WD home DUO ingesteld is om UPnP te gebruiken.

Als dat zo is, dan zouden er juist geen port-forwardings gemaakt hoeven te worden.

Overigens zou ik je af willen raden UPnP te gebruiken.

Welke poorten wil je beschikbaar maken om die WD te benaderen?

Ja UPNP staat idd aan, was mijn aanname ook dat portforwarding niet nodig was. Om de een of andere reden geven zijn aan dat 443, 8443 en 40000 t/m 49999 open moet staan. Terwijl ik zag dat Upnp zelf al een poortje opende (Ergens in de 45000 range). maar zie mijn eerder post. WD lijkt het zelf niet te snappen. Heb contact gehad maar anders dan herhalingen krijg ik niet. Vervolgens was mijn device defect (volgens hun).. Nou hij werkte prima alleen kon geen connectie krijgen met hun backend. Nu zijn ze daar een aantal maanden geleden gehackt en lijkt het er volgens velen op dat het niet meer gaat werken voor nieuwe apparaten. DUs de boel teruggestuurd en nu aan het kijken naar een Qnapp of Synology,  dank voor je antwoord


Zelf ben ik zeer te spreken over Synology. Overigens heb ik ook nog een oude WD Book in mijn LAN staan die alleen op het LAN beschikbaar is vanwege CVE-2018-18472. Deze gebruik ik als 2e backup achter mijn Synology waarbij sommige backups nanuit de Synology naar de WD Book geschreven worden.


Zelf ben ik zeer te spreken over Synology. Overigens heb ik ook nog een oude WD Book in mijn LAN staan die alleen op het LAN beschikbaar is vanwege CVE-2018-18472. Deze gebruik ik als 2e backup achter mijn Synology waarbij sommige backups nanuit de Synology naar de WD Book geschreven worden.

Ja ik nijg ook naar die synology. Thx voor het delen van je eigen ervaringen.