Skip to main content
Beantwoord

Geeft streamen via een QNAP NAS dezelfde beeldkwaliteit als een Panasonic 9000 speler?

  • 16 August 2024
  • 9 reacties
  • 53 keer bekeken

Beste allemaal, Ik heb gelezen over de QNAP dat je er Bluray films kan opzetten om zo een streamer te krijgen. Zo hoef je niet ieder plaatje in een Bluray speler te leggen en kan je in je luie stoel blijven zitten.Nu heb ik een Panasonic 9000 speler is het streamen van een QNAP van de zelfde kwaliteit. Ik kan daar niets over vinden zoals vergelijking test.Het zal dan wel denk ik een QNAP met een HDMI aansluiting moeten zijn. Heeft iemand hier ervaring mee??

 

@Synology Pieter Je moet een media server installeren op jouw NAS, zoek bij add on naar zoiets als media server of video station.


Ik heb al diverse filmpjes van Plex zitten kijken, maar dat lijkt mij wel ingewikkeld maar wel mooi. is dit niet beter dan media server of video station??


@Synology Pieter Plex is ook een media server, maar van 3de party. De addon is van jouw NAS hersteller. Je moet kijken, wat jou beter bevallen. 


Ik neem aan dat je weet dat de hoeveelheid ruimte ie een film in bluray kwaliteit al snel een flink aantal GB's zal zijn en dat je dan dus flinke disks in die Qnap moet plaatsen om die films op op te slaan.

Daarnaast zou er een kopieerbeveiliging op die bluray moeten zitten en zou het dus niet mogelijk mogen zijn om een film naar de Qnap te kopiëren.


Ik neem aan dat je weet dat de hoeveelheid ruimte ie een film in bluray kwaliteit al snel een flink aantal GB's zal zijn en dat je dan dus flinke disks in die Qnap moet plaatsen om die films op op te slaan.

Ik ken zijn QNAP niet, maar indien het een USB port heeft, kan hij een USB Bluerayspeler aansluiten, is voor een paar tientjes te krijgen.


Ik neem aan dat je weet dat de hoeveelheid ruimte ie een film in bluray kwaliteit al snel een flink aantal GB's zal zijn en dat je dan dus flinke disks in die Qnap moet plaatsen om die films op op te slaan.

Ik ken zijn QNAP niet, maar indien het een USB port heeft, kan hij een USB Bluerayspeler aansluiten, is voor een paar tientjes te krijgen.

Alleen dan schiet hij er niet veel mee op immers dan moet hij nog steeds ieder plaatje in de bluray speler leggen en volgens mij is het hem daar juist om te doen.


Ik heb ook nog een DS1019+ die niet online is. daar kunnen in de bodem M2 geheugen in voor cash zou dat invloed kunnen hebben als je films op de Nas gaat draaien, ik heb het wel gelezen over dat cash maar er staat niets bij over films


Alleen dan schiet hij er niet veel mee op immers dan moet hij nog steeds ieder plaatje in de bluray speler leggen en volgens mij is het hem daar juist om te doen.

Zo ik kan me dit haast niet meer herinneren (misschien wel opzettelijk uit me geheugen verdreven haha), old school :P


Ik neem aan dat je weet dat de hoeveelheid ruimte ie een film in bluray kwaliteit al snel een flink aantal GB's zal zijn en dat je dan dus flinke disks in die Qnap moet plaatsen om die films op op te slaan.

Ik ken zijn QNAP niet, maar indien het een USB port heeft, kan hij een USB Bluerayspeler aansluiten, is voor een paar tientjes te krijgen.

En dan iedere keer naar je NAS lopen om er een nieuwe. Blu-ray in te leggen ipv naar de blu-ray speler te lopen bij je TV?

Niet wat hij bedoelt denk ik


Reageer