Skip to main content
Vraag

Geen 5 Ghz wifi meer en SuperWifi 2 is oranje na korte stroomstoring

• January 15, 2025
  • 5 reacties
  • 71 keer bekeken

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7

Afgelopen week is er hier in het dorp een korte stroomstoring geweest van een aantal minuten.

Sindsdien heb ik geen 5Ghz WiFi meer, ook de SW2 punten branden nu oranje ipv groen. 

In het menu van de Box12 zie ik niets bijzonders, alle apparaten zijn nu verbonden via WiFi4. Was eerder ook wel WiFi5 of WiFi6.

SW2 punten al stroomloos gehad, Box12 ook al herstart.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 16, 2025

Er zijn nu wel enkele apparaten verbonden met WiFi5 maar deze hebben geen internet verbinding. 

Kan de Box12 de geest hebben gegeven? 

Alles is voorzien van de meest recente KPN software.

Hoe krijg ik alles weer werkend, inclusief WiFi6 en ook weer groene lampjes op de SW2 punten.

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 16, 2025

Nu zie ik dat de apparaten die verbinding maken met een SW2 geen internet verbinding hebben.

Ook een aantal apparaten staan bij "Bron IP-adres" op Statisch ipv op Dynamisch. Snelheid staat dan ook op 0/0.

Box12 heeft versie V12.C.24.05.08

SW2 heeft versie SW2.C.24.03.00

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • January 17, 2025

Hoi ​@j3roentje, dat is knap lastig natuurlijk. Heb je dit nog weten op te lossen? Ik zou anders de hele keten eens resetten en opnieuw bekabeld aansluiten op de Box en dan de keten weer opbouwen. Als het nog niet gelukt is laat het dan weten, we denken graag mee.

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 22, 2025

Hoi ​@j3roentje, dat is knap lastig natuurlijk. Heb je dit nog weten op te lossen? Ik zou anders de hele keten eens resetten en opnieuw bekabeld aansluiten op de Box en dan de keten weer opbouwen. Als het nog niet gelukt is laat het dan weten, we denken graag mee.

Alles werkt weer op WiFi 5/6. Alleen 1 SW2, die het dichtst bij het modem staat blijft oranje.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • January 24, 2025

Fijn dat het gedeeltelijk dan weer werkt. Soms duurt het even voordat het lampje bijkomt. Brandt die nog steeds oranje? Reset hem anders nog even en sluit hem dan bij voorkeur nog even een tijdje bekabeld aan!