Skip to main content

Hallo, ik heb de volgende vraag: ik ben sinds 2 dagen aangesloten op het glasvezelnetwerk. Hiervoor is een monteur langsgeweest en heeft het aangesloten. Echter kom ik er nu achter dat van de experiabox v10 alleen nog maar de 2.4 ghz gebruikt wordt. 
hierdoor werkt mijn soundbar niet meer omdat deze voorheen op de 5.0 aangesloten zat.

weet iemand hoe ik de 5.0 weer netjes naast de 2.4 in het netwerk ga zien? Ik heb al een reset gedaan en ook in het menu van de box gezien dat de 5.0 er wel staat.

Welkom op ons forum, @Arjov! Vreemd dat 5.0 GHz ineens niet meer in gebruik is na het bezoek van de monteur. Je geeft aan dat je dit netwerk nog wel ziet staan in de webinterface van het modem, maar je ziet dit netwerk niet meer in gebruik. Mogelijk komt dit doordat beide netwerken nu dezelfde naam hebben. Je ziet beide netwerken dan als één netwerk. Je kunt dit oplossen door de netwerken te splitsen. Dit is alleen op de Experia Box V10 nog mogelijk. Je kunt hiervoor gebruik maken van onze online servicetool of je kunt dit via de webinterface van de Experia Box instellen.


Dank voor je antwoord Denise. Ik heb beiden geprobeerd maar kom er niet mee verder. Via de links wordt ik naar wifi beveiligen gestuurd en daar moet ik niet zijn.

aangezien het voordat de monteur kwam wel goed ging met 2.4 en 5.0 zou het misschien handig zijn als er een monteur even langskomt om dit te herstellen.

 


Ik denk niet dat de Experiabox nu geen 5 GHz meer uitzend. Hij zend nu 2,4 en 5 GHz onder dezelfde naam uit. Voorheen had u voor het 5 GHz netwerk misschien een andere naam dan voor het 2,4 GHz netwerk?


Dat zou misschien kunnen zijn maar heb problemen met mijn soundbar en R1 speaker van samsung: deze krijg ik niet meer op het netwerk. Krijg het idee dat deze bv op de 5.0 zaten en nu dus nergens meer op


Dank voor je antwoord Denise. Ik heb beiden geprobeerd maar kom er niet mee verder. Via de links wordt ik naar wifi beveiligen gestuurd en daar moet ik niet zijn.

aangezien het voordat de monteur kwam wel goed ging met 2.4 en 5.0 zou het misschien handig zijn als er een monteur even langskomt om dit te herstellen.

 

Het klopt dat je door de tweede link naar ‘Wifi Beveiligen’ gestuurd wordt. Je vindt daar namelijk instructies over het inloggen op jouw modem en instructies voor het wijzigen van de naam van het netwerk. Als je deze stappen volgt en 2.4 GHz en 5 GHz allebei een unieke naam geeft, dan zou het weer goed moeten komen.

Je kunt een servicemonteur langs laten komen om de wifi instellingen voor jou te wijzigen. Deze servicemonteur komt voor € 60,00 45 minuten bij jou langs om jouw wifi te verbeteren. Je kunt een afspraak eenvoudig zelf inplannen via de website.