Skip to main content

Mijn Samsung ``tv geeft aan dat er geen bekabeld netwerk te zien is maar is via arris kastje verbonden met glasvezel internet kabel en HDMI naar de tv

Hallo @Hana Petit 

 

Wanneer krijg je die melding, als je een App op de TV zelf wilt gebruiken?
Je TV heeft daarvoor een eigen internet verbinding nodig via WiFi of een extra netwerkkabel.
De netwerkkabel in de TV ontvanger geeft alleen een internet verbinding aan de TV ontvanger en dus niet ook aan de TV.


Ik heb de tv gereset omdat de wisselwerking tussen Apple TV en gewone tv niet lekker liep. Apple TV was dominant. Daarna via smartings de samsung weer geïnstalleerd. Als ik dan de netwerkinstellingen bekijk geeft een onbekabelde verbinding aan terwijl via het arriskastje en HDMI de tv wel degelijk is verbonden met de (glasvezel)kabel


Als het gewerkt heeft en er zit geen netwerkkabel in je TV dan zal je TV daarvoor via WiFi verbonden zijn geweest met internet.

Je zult hem na de reset dus opnieuw moeten verbinden met je WiFi netwerk.

 

Het is onmogelijk dat je TV internet via je TV ontvanger krijgt.


Er zit en zat een ethernet-kabel tussen de router en arris kastje en router en het arriskastje is met HDMI verbonden met de tv. De eerste installatie was via kpn en was bekabeld. `na de reset wordt het bekabelde netwerk niet meer herkend. Heb de router nog geen reset gegeven dat levert misschien iets nieuws op.


Wat is nu eigenlijk het probleem, krijg je geen beeld via de TV ontvanger of wil je Apps op de TV gebruiken waarvoor je een internetverbinding nodig hebt?

 

HDMI wordt gebruikt om beeld over te sturen van je TV ontvanger naar je TV, dat heeft helemaal niets met de netwerkverbinding op je TV te maken.

Als er geen netwerkkabel in de TV zit zal hij bij de netwerkinstelling altijd aangeven dat hij geen bekabelde verbinding heeft.

Een router reset is daarom zinloos.

 

Meldt die TV nu maar gewoon aan via WiFi, dat zal voorheen ook zo geweest zijn als je via Apps op de TV gekeken hebt en weer wilt via Apps wil kijken.

Als je toch alleen via de TV ontvanger kijkt en geen Apps op de TV gebruikt heeft die TV ook geen netwerkverbinding nodig en kan je het gewoon zo laten.


Hallo @Hana Petit! Ik heb meegelezen en ben benieuwd wat nu de stand van zaken is. Ervaar je nog problemen of is het intussen opgelost (en zo ja, wil je ook delen hoe?)?


Ik snapte(en snap nog niet) dat een verbinding via HDMI een niet bekabelde verbinding is. Dat ligt helemaal aan mezelf. De kennis ontbreekt op dat vlak. Als ik lees in de kpn brochures dat een bekabelde verbinding de voorkeur heeft dan veronderstel ik dat ik dat moet realiseren. De TV ontvangst is overigens goed.

De reactie van GeSp die u klaarblijkelijk leuk vond, gezien het like-je vond ik niet plezierig (iets in de trant van houd op met je gezeur). Voor mij een reden om na dit berichtje te stoppen met dit forum.

Ik ben verder tevreden over de glasvezel, internet en de TV.  De wisselwerking Apple TV / Ziggo was plezieriger dan de huidige. Ik heb op internet gezocht naar oplossingen maar wat ik vond loste het ‘probleem’ niet op.

Het lukte me niet om KPN na de reset van de TV  in het lijstje van stations te krijgen dat werkte bij de monteur wel. Is dat erg? Nee maar ik vind het leuk om dat soort zaken op orde te hebben. Ik laat het verder zo, ik heb er al teveel tijd aan  besteed.

Oh ja en Hana moet eigenlijk Hans zijn.


De tv wil graag een internetverbinding. Via een hdmi kabel krijgt de tv geen internetverbinding. Een hdmi kabel is voor video signaal. Geen internetverbinding. De tv kan bijvoorbeeld geen softwareupdate via een hdmi kabel binnen halen. 

De arris tv ontvanger is verbonden met een utp-kabel. Deze wil de tv ook. Want over een utp-kabel krijgt de tv wel een internetverbinding. 


Als je een schema zou maken zou het er zo uitzien: splits je netwerk met een switch, vlak voor de arris, vanuit de switch breng je 1 kabel naar de Arris, en een tweede ethernetkabel naar de TV.

 

Experiabox <_______> |  Netgear GS105E     |

                                              ^  ^  ^   ^    ^

                    ARRIS <______|                   L_________> TV 

 

<___________> is een netwerk (ethernet) kabel

 

 


De reactie van GeSp die u klaarblijkelijk leuk vond, gezien het like-je vond ik niet plezierig (iets in de trant van houd op met je gezeur). Voor mij een reden om na dit berichtje te stoppen met dit forum.

 

Wat is er onplezierig aan, ik vraag gewoon wat het probleem is want dat is op dat moment nog steeds niet duidelijk en geef aan wat mogelijke oplossingen kunnen zijn.

Lees je eigen posts nog eens na, je geeft amper informatie wat nu precies het probleem is (of wat jij denkt dat het is) en wat je wilt bereiken, iemand die jou wil helpen moet maar raden wat je bedoeld.


 

 


Als je Samsung tv dit aangeeft dan is er geen verbinding met het modem rechtstreeks vanaf de tv. Er zit dan geen netwerk kabel in de televisie zelf of je hebt geen wifi-verbinding op de televisie zelf gemaakt.

Deze melding heeft helemaal niets te maken met of er wel of niet een HDMI kabel in zit.

 


Ik snapte(en snap nog niet) dat een verbinding via HDMI een niet bekabelde verbinding is. Dat ligt helemaal aan mezelf. De kennis ontbreekt op dat vlak. 

 

We hebben binnen onze community zeer behulpzame klanten/ mede forumleden die graag meedenken of uitleg geven. Hopelijk hebben de antwoorden van Nick83 en PeterG er wat meer duidelijkheid gegeven.

 

De reactie van GeSp die u klaarblijkelijk leuk vond, gezien het like-je vond ik niet plezierig (iets in de trant van houd op met je gezeur). Voor mij een reden om na dit berichtje te stoppen met dit forum.

 

Jammer om te lezen dat er besloten is om te stoppen met het KPN Forum naar aanleiding van een like. De like heb ik gegeven voor de moeite die GeSp (klant / mede forumlid) neemt om te helpen. 

 

 

Oh ja en Hana moet eigenlijk Hans zijn.

 

Bij deze aangepast!

Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn, dan vernemen wij dat graag!