Skip to main content

Langere tijd probleem met internet box 12.

 

me tv zit via vaste verbinding me Sonos gaat via een vaste verbinding ,

 

ik moet bijna elke dag de modem van het stroom afhalen om weer normaal internet te krijgen,

 

begin er onderhand beetje moe van te worden

 

hoe is dit op te lossen,? 
voordat ik ga overstappen na een ander

De sonos via kabel geeft het probleem. Zie hier.

Kan je beter via wifi doen. 

Koppel de sonos eens los ter test.


Hoi @wesly198403, we denken hier op ons forum graag met je mee. Ik hoop dat je verder gekomen bent met de suggesties van Peter hierboven.

Om er nog een toe te voegen: Gaat het om je Sonos apparatuur, of heeft het daar specifiek mee te maken? Neem dan ook eens een kijkje op het forum van Sonos. Daar vind je alles rondom Sonos apparatuur en tips en tricks, en kan je je vraag ook stellen. 


Ik ben zelf vrij actief op het forum van Sonos. Daar word juist geadviseerd om de soundbar juist wel met een vaste kabel aan te sluiten. De andere speakers gaan dan via de draadloze verbinding. 


Ik ben zelf vrij actief op het forum van Sonos. Daar word juist geadviseerd om de soundbar juist wel met een vaste kabel aan te sluiten. De andere speakers gaan dan via de draadloze verbinding. 

Dat klopt vanuit het sonos standpunt bekeken. Zodra je namelijk minimaal 1 sonos speaker op ethernet aansluit start deze een sonos speaker een separaat (verborgen) wifi mesh netwerk met alle andere speakers.

Probleem hiervan is dat alle sonos speakers op wifi gaan concurreren met alle andere aanwezige wifi apparatuur die op dezelfde kanalen zit.

Ga je alle sonos speakers nu expliciet aanmelden op je bestaande wifi naam van het modem of een eigen gekozen wifi naam dan dwing je ze dus om te verbinden via het een en hetzelfde netwerk en dat is uiteindelijk efficienter. 

Een andere manier om hier omheen te werken als je toch sonos op ethernet wil gebruiken is om deze dan eerst op ethernet aan te sluiten en dan in de instellingen van deze speaker expliciet wifi uit te zetten. Zodat deze sonos speaker geen eigen wifi mesh kan gaan starten.


Wifi altijd aan laten staan, anders kunnen de andere speakers geen verbinding maken. 


Is al opgelost per eind sept stap ik over, heeft kpn aan zich zelf te danken om gewoon weg met klantenservice niet te reageren of na een half uur in de wacht de verbinding te verbreken, helaas