Skip to main content

Ik heb al een tijdje problemen met mijn WD MYBOOK Live, deze is niet te benaderen vanuit MYCLOUD en hij maakt geen verbinding met het internet.

Ik heb al diverse topics gelezen, ook op dit forum met instelling op mijn NAS en instellingen op de V10 experiabox voor poort forwarding. Voor zo ver ik kan zien zijn alle instellingen goed maar ik krijg geen verbinding. Is er iemand die mee wil kijken of mij kan helpen? (Zie onderstaande screenshots voor mijn huidige instellingen).

Screenshot van instellingen externe toegang
Statische netwerkinstellingen MYBOOK (DHCP en DHSC Binding op V10 ook geprobeerd)
IPv4 poort forwarding instellingen
Poort forwarding toewijzing IP adres
DMZ IPv4 instellingen

 

Hallo @Steumer, welkom terug op ons forum. :blush: Misschien kan @wjb je hier bij helpen!


Gebruik bij Start poort en Eind poort de poorten die de je bij "Externe poort" hebt ingesteld.

Zelf heb ik de instellingen als onderstaand:

 

Port-forwardings op mijn EdgeRouter:

 

En als advies: Gebruik wel DHCP met een DHCP binding voor het IP adres van de MyBook.


Helaas weinig effect, ik heb naar mijn weten alle instellingen exact staan zoals ik in alle forums terug kan lezen. Zie hier onder de huidige instellingen van mijn MYBOOK en van de EXPERIAV10 (H369A). 
Ik hoor graag waar in deze instellingen ik iets fout heb gedaan dan wel iets ben vergeten? Firewall? Alvast bedankt :) 

 

Foto 1: MyBookLive: Netwerk-Lanconfiguratie)

 

Foto 2 (MyBookLive, Externe toegang instellingen)

 

Foto 3 (ExperiaV10, Lan Instellingen DHCP server op AAN)

 

Foto 4 (ExperiaV10, Lan Instellingen DHCP Binding, MAC en IP adres geconfigureerd)

 

Foto 5 (ExperiaV10, Po0rt forwarding IPv4, application configuration, Poort 443)

 

Foto 6 (ExperiaV10, Poort forwarding application configuration, IPv4 poort 80)

 

Foto 7 (ExperiaV10, Poort forwarding IPv4, Poort Forwarding IP toewijzing Poort 80 en poort 443)

 

Foto 8 (ExperiaV10, apparaat instellingen)

 

Foto 9 (ExperiaV10, UPnP aan)


Haal de MyBook weg uit de DMZ.

Verwissel de start/end port met de start/end mapping port.

Zet UPnP uit.


Hij doet het!! Super bedankt :))

Â