Skip to main content

SindsĀ een aantal dagen wordt mijn Ubiquiti Access Point Pro niet herkend door mijn Experia Box van KPN. Ik heb met KPN daarover telefonisch contact gelegd en die dame gaf aan dat ik op het forum een vraag moet stellen om een poort te openen in de Experia box om alsnog deze Ubiquiti toe te laten in mijn netwerk. (port forwarding) Kan iemand mijn daarmee helpen?

In de tussentijd heb ik meerere resets gedaan, zowel van de experia box als de AC Pro, maar zonder resultaat. Hopelijk is een poort open zetten de juiste oplossing

Ik ben toch wel lichtelijk geirriteerd met de onmogelijkheden van KPN en wil graag dat zijn drie ACĀ Proā€™s uiteindelijk goed functionerenā€¦Ā Graag hulp! Groeten Eric

Beste @EricEWĀ , welkom! Is het je inmiddels gelukt? Voor zover ik weet hoef je hiervoor geen poorten in te stellen. Het is me niet meteen duidelijk waarom het niet werkt. Heb jij deĀ UniFi mobile app gedownload? Kan je daarmee uit de voeten? Wellicht is er anders een gebruiker binnen de community die je verder kan helpen!Ā 


Hey Eric! Kan je aangeven wat je precies bedoelt met dat je Access Point niet wordt herkend? Ik begrijp dat je 3 van deze APs hebt waarvan er dus 2 wel werken? Als het goed is zou port forwarding voor APs niet nodig moeten zijn.

Heb je toevallig al geprobeerd het AP terug te zetten naar fabrieksinstellingen (resetknop 10 sec ingedrukt houden met stroom erop)?


SindsĀ een aantal dagen wordt mijn Ubiquiti Access Point Pro niet herkend door mijn Experia Box van KPN.

Werd deze daarvoor wel "herkend" door jouw Experia Box?


Helaas is het nog altijd niet opgelostā€¦. Het lijkt wel of mijn Experia Box soms wĆ©l en soms gĆ©Ć©n IP adres afgeeft aan mijn apparaten thuis. Soms ook ineens niet aan mijn slimme thermostaat, maar meestal niet aan de AP-poiints. Kortom een raadsel.Ā 

Ik heb mijn switch gewisseld naar een unmanaged switch en deze geeft netjes via PoE stroom naar mijn APā€™s, echter worden via de controleer van Ubiquiti niet herkendā€¦Ā Er staat dan ineens een raar IP adres 10.0.1.6 Ā ipv een IP adres in de range van mijn netwerk.Ā Graag hulp!

Groeten Eric