Skip to main content

Bij het wijzigen van de WiFi naar ExperiaWiFi (ook getest met SuperWiFi) geeft een aangesloten Bridge (Asus EA-AC87) geen verbinding meer op de LAN poorten met het netwerk. Vanuit het bestaande netwerk is de Bridge te bereiken, maar wat daarachter zit niet meer. Heeft gewerkt rechtstreeks verbonden met de Experiabox V10, maar via ExperiaWifi én SuperWiFi werkt het niet meer.

Op andere locatie (thuis) met Experia V12 werkt het wel?!

Is het mogelijk een V12 te ontvangen voor de "probleem locatie?”

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Heeft u de Asus al eens gereset?

Even voor de duidelijkheid: de Asus is dus bekabeld aangesloten op de Experiabox? 


De Asus meermalen gereset, nee de Asus is draadloos verbonden met de Experiabox (5G, kanaal 44) om op afstand toch LAN verbinding te hebben met het netwerk (aansluiting weegschaal en printer).

Bij verbinding met V12 (op andere locatie) werkt het steeds wel, bij verbinding rechtstreeks op V10 ook, echter achter ExperiaWiFi of SuperWiFi krijg ik geen geldige IP configuratie op de LAN poorten van de Bridge.


Ok, u probeert de Asus via WiFi te verbinden met de SuperWiFi's of Experia WiFi's. Ik denk niet dat de Experiabox daar dan wat mee te maken heeft. De Asus zal gewoon niet lekker aansluiten op het WiFi van de versterkers. 


En de oplossing is dan??? Als de setting verplaatst wordt naar een V12 werkt het wel, alle overige componenten overgezet met beide WiFi’s, enige variabele is dan de V10…. 


Een kabel leggen. KPN gaat je hier geen andere router voor geven denk ik.


Hoi @WGerrits, welkom op het forum! 
Ik vrees dat ik hier vanuit KPN helaas geen oplossing voor heb.
Mijn advies is zoals @Nick83  voorstelt om een kabel te gebruiken tussen je experiabox en je Asus .